אם יש לך מוצר או שירות שאתה רוצה לקדם הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות משרד פרסום.
משרדי פרסום יודעים לבנות אסטרטגיה שלמה החל ממחקר מתחרים, הגדרת קהל יעד, בניית הצעה, מיתוג, בחירת אמצעי הפרסום, בניית המשפך השיווקי, ניהול הקמפיין, מעקב ושיפור.
בסופו של דבר המטרה של חברת פרסום היא לעזור לך להשיג את היעדים שאתה רוצה כדי שתמשיך לעבוד איתו.
איך לבחור משרד פרסום?
הדרך הראשונה היא באמצעות חיפוש בגוגל. תתעלמו מהמודעות הממומנות וגוגל מיי ביזנס ותרדו אל התוצאות האורגניות.
משרד פרסום באינטרנט שמופיע בראש תוצאות החיפוש השקיע מאמץ רב כדי לעשות זאת וברוב המקרים יוכל להשיג תוצאות דומות עבורכם.
השלב הבא הוא להכין קובץ אקסל פשוט עם העמודות הבאות:
שם המשרד
כתובת האתר
טלפון
איש קשר
השירותים שהם מציעים
עלות חודשית לניהול קמפיין ומה כולל השירות
ניסיון קודם בעבודה עם עסקים בתחום שלי
התרשמות מהשיחה
הערות
ציון כולל
כנסו לאתרים של 5 – 10 המשרדים שבתוצאות הראשונות ותשאירו להם פנייה. הדבר הראשון שאתם רוצים לבדוק הוא את רמת הזמינות שלהם.
אם לא חוזרים אליכם תוך שעה עד שלוש מרגע השארת הפנייה, כנראה שאותה חברת שיווק לא תדע לתת לכם שירות גם בהמשך ואתם רוצים לדלג עליה.
משרד פרסום שחזר במסגרת הזמן הזה אתם מוסיפים לטבלה וממלאים את כל העמודות. אתם רוצים להגיע למצב שיש לכם 3 משרדי פרסום שאתם מתלבטים לגביהם.
השלב השני הוא לפנות לכל משרד פרסום ולבקש 3-5 טלפונים של לקוחות ממליצים. אם אתם באמת רוצים לדעת כמה טובה חברת הפרסום שאתם הולכים לעבוד איתה, אל תוותרו על השלב הזה ותתקשרו לממליצים.
הדברים החשובים שאתם רוצים לשאול את אותם ממליצים לגבי כל משרד פרסום הם:
1. מתי התחלת לעבוד איתם?
2. האם אתם עובדים ביחד היום ואם לא מה הסיבה?
3. מה היתרונות של החברה ומה פחות טוב אצלם?
4. האם היית ממליץ לעבוד עם משרד הפרסום הזה?
כדי שהממליץ לא ירגיש שאתם חוקרים אותו ולא ייפתח אליכם. אתם רוצים לפנות אליו בצורה יפה עם פתיחה בסגנון הזה:
היי (שם ממליץ)
קוראים לי (השם שלך) ואני הבעלים של (שם העסק שלך)
קיבלתי את הטלפון שלך מ (שם האדם שנתן לך את הטלפון)
ממשרד הפרסום (שם משרד הפרסום)
יש לך 2- 3 דקות לשיחה קצרה?
(אם הוא לא פנוי שואלים מתי נח לו לדבר, אם הוא אמר כן, ממשיכים בשיחה)
אני חושב להתחיל לעבוד איתם ורציתי לדעת אם זה בסדר מבחינתך שאשאל אותך כמה שאלות קצרות על העבודה המשותפת שלכם?
ואז אתם עוברים לשלב השאלות.
אתם תופתעו לגלות כמה פרטים חדשים תקבלו על אותו משרד פרסום שיכולים לשנות לחלוטין את ההחלטה שלכם לגבי חברת הפרסום שתבחרו לעבוד איתה.
את השיחות תסכמו בטבלה ותנו ציון משוקלל. תחברו את כל הנתונים שאספתם ותקבלו החלטה.
השיטה השנייה לבחירת משרד פרסום היא באמצעות המלצות מבעלי עסקים שאתם מכירים.
גם כאן אל תסתמכו בצורה עיוורת על המלצה שקיבלתם כי לא בהכרח שאותה חברת פרסום תתאים לכם.
תחזרו על אותו תהליך של מילוי הטבלה ושיחות עם ממליצים נוספים.
שיטת שלישית לבחירת חברת שיווק לעסק שלכם היא באמצעות קבוצות פייסבוק. תעלו פוסט לקבוצות בתחום השיווק והפרסום. בפוסט תכתבו מה בדיוק אתם מחפשים.
סביר להניח שתקבלו הרבה המלצות על משרדי פרסום. שמות שיחזרו על עצמם מספר פעמים ממליצים שונים, אתם רוצים להכניס לטבלה ולעשות את אותו תהליך.
היתרונות בעבודה עם משרד פרסום
כשחברת שיווק מנהלת לכם את הפעילות אתם מורידים את ההתעסקות הזאת מכם וצריכים להיות במעקב רק על התוצאות.
הם אלו שצריכים לעשות את כל התכנון, החשיבה, יצירה של הקמפיין ובסופו של דבר להשיג תוצאות בהתאם ליעדים שהצבתם.
התשלום לחברת פרסום יהיה נמוך באופן משמעותי מעלות העסקת עובד. בנוסף העובד תמיד יצטרך להיעזר בשירותים של חברות שיווק חיצוניות משום שאין לו יכולת לשלוט במגוון הפלטפורמות הקיימות.
מה עוד חשוב לדעת לפני שבוחרים משרד פרסום?
חשוב לדעת אם אותה חברת פרסום עבדה עם עסקים בתחום שלכם ואיזה תוצאות היא השיגה עבורם.
דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא נושא המחיר. משרד פרסום דיגיטלי אשר יגבה מכם עלות של 1000-1500 שח בחודש עובד לא באמת יקדיש זמן חשיבה וניהול של הקמפיין שלכם.
משרדי פרסום כאלה עובדים בשיטת סרט נע כשהם מעמיסים על קמפייניר 40-50 לקוחות שונים. בצורה הזאת הזמן המוקצב לו לטיפול בכל קמפיין הוא קטן דבר שבסופו של דבר יפגע בתוצאות שלכם.
לחברות שיווק באינטרנט שפועלות בטווח מחירים כזה פחות אכפת לאבד לקוחות משום שהם יודעים שיצליחו להשיג לקוח חדש בשל העלות הנמוכה.
הדבר הבא שאתם רוצים להבין ממשרד הפרסום איתו תעבדו הוא באיזה פלטפורמות יפורסם הקמפיין ואיך הוא יהיה בנוי. קחו בחשבון שחברת פרסום שמכבדת את עצמה תשמש בדרך כלל בדף נחיתה ולא בטופס לידים של פייסבוק, זאת משום שלידים מדף נחיתה הם הרבה יותר איכותיים.
חשוב להבין מול מי אתם מתנהלים ביום יום והאם זה מישהו שאתם מתחברים אליו. תבקשו לראות קמפיינים של אותה חברת שיווק בדיגיטל כדי להבין אם אתם מחברים לשפה בה כתובות המודעות, לנראות של המודעות ודף הנחיתה.
עוד דבר שאתם צריכה לשאול את חברת השיווק הדיגיטלית שלכם הוא האם הם מנהלים את הקמפיין מחשבון שלכם ויוציאו עבורכם קבלות עבור הוצאות הפרסום.
תתרחקו כמו מאש מחברת פרסום שלא תוכל להוציא קבלות על שמכם. רוב הסיכויים שהיא לוקחת חלק מהתקציב עבורה ולכן לא מתנהלת בצורה שקופה מחשבון פרסום שלכם.
מהם השירותים המרכזיים שמציעים משרדי פרסום?
מיתוג: חברת פרסום תעזור לעסק שלכם להפוך למותג מבוקש באמצעות תוצרים גרפיים יפיפיים שיבליטו את הייחודיות של העסק שלכם.
תהליך המיתוג כולל: בחירת שם, סלוגן, קו עיצובי ואלמנטים, לוגו. התוצרים שאתם צפויים לקבל הם: כרטיס ביקור, עיצוב חתימה למייל, באנרים וקאברים, נייר מכתבים, שילוט, אתר אינטרנט, דף נחיתה ועוד…
בניית אתר
משרד לשיווק בדיגיטל יבנה עבורכם אתר שיאגד את כל הפרטים על העסק שלכם ויכיל תמונות, סרטוני המלצות וטופס יצירת קשר.
לאתר יש שתי מטרות מרכזיות:
לתת מידע למי שמחפש פרטים על המוצר או השירות שלכם. להשיג כמה שיותר פניות.
קמפיינים ממומנים
חברה לשיווק באינטרנט תבנה עבורכם קמפיין ממומן באחת מפלטפורמות הפרסום: פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, יוטיוב, טאבולה או אוטבריין.
משרד פרסום ידע לשלב בין הפלטפורמות השונות ולבנות מכונה שמייצרת לכם פניות של אנשים שרוצים לקנות את המוצר או השירות שלכם.