ההחלטה לשכור חברה לשיווק באינטרנט היא קלה. החלק הקשה הוא להחליט איזו סוכנות שיווק דיגיטלית לשכור. בעולם של היום, כל אחד עם חיבור לאינטרנט יכול ליצור אתר אינטרנט ולהתחיל להציע שירותים כיזם.
חסמי הכניסה קלים עד כמעט לא קיימים, מה שהופך את הבחירה בסוכנות השיווק הדיגיטלית הנכונה לכל כך מסובכת. כדי לעזור לכם לפשט את תהליך קבלת ההחלטות, אני מכסה במאמר זה מה לחפש, ממה להימנע, כיצד להפיק את המרב מסוכנות השיווק הדיגיטלית שלך וההמלצות המובילות שלי.
למה לעבוד עם חברה לשיווק באינטרנט?
מכיוון שיש טקטיקות שיווק חדשות שצצות מדי יום, זה יכול להיות קשה ליזמים עסוקים להתעדכן בטרנדים האחרונים, להבין את הדרכים הטובות ביותר להשתמש בפלטפורמות שונות ולהפוך למאסטר בכל התחום של שיווק דיגיטלי. זה המקום שבו שכירת סוכנות דיגיטל יכולה לעזור לעסק שלך.
שכירת צוות מומחים לניהול ההיבטים הטכניים יותר של אסטרטגיית השיווק שלך מאפשרת לך להתמקד בתחומים אחרים של העסק שלך שאתה נהנה מהם ועושה הכי טוב, במקום לבזבז שבועות או חודשים בניסיון למצוא את האדם הנכון להעסיק ולהכשיר.
כשזה מגיע לבחירת חברת שיווק באינטרנט לעבוד איתה, יש כמה דברים שכדאי לך לקחת בחשבון כדי להבטיח שלא תחליף סוכנויות שיווק כמו גרביים.
- אחת הטעויות של רוב מי שמחפש חברה לשיווק בדיגיטל היא שאם יש לחברה הרבה לקוחות שהיא מציגה סימן שמדובר בחברה טובה. זה ביסודו לא נכון. בד״כ מדובר בסוכנויות שגובות מחיר נמוך ועובדות עם מסות של לקוחות שהן מעמיסות על מספר קמפיינרים בודדים.בסופו של דבר לחלק גדול מהלקוחות הם לא ייצרו תוצאות והם יעזבו אותם.
- אם האתר של החברה מקודם בראש תוצאות החיפוש זה הגיוני להניח שמדובר בחברת דיגיטל שיודעת את העבודה. יכול להיות שזה נכון לגבי seo אבל אין קשר להיבטים אחרים כמו בניית אסטרטגיה פרסום ממומן ועוד.
- אתה צריך לשאוף לשלם לחברה כמה שיותר ולא כמה שפחות. לעתים קרובות, בסוכנויות שיווק באינטרנט, הלקוחות שמשלמים הכי הרבה מקבלים את השירות הטוב ביותר ואת הגישה לרוב הצוות הבכיר.להיות לקוח בשכר נמוך בסוכנות ענק פירושו שסביר להניח שלא יהיה לך צוות בכיר שעובד על הקמפיין שלך. לעומת זאת, להיות לקוח שמשלם יותר בסוכנות בוטיק קטנה יותר בדרך כלל מבטיח שהצוות הבכיר והמנוסה יותר יעבוד על הקמפיין שלך.
4. בדוק את היכולות הטכניות של החברה לשיווק באינטרנט. יש צד שלישי שלעיתים מתעלמים ממנו ולרוב החשוב ביותר: הצד הטכני. הבנת טכנולוגיות פיתוח אתרים היא קריטית לכל אסטרטגיה שיווקית. האתר הוא המרכז של העסק שלך בדיגיטל.לחברת דיגיטל עם ניסיון יש יתרון בפיתוח אסטרטגיות דיגיטליות בגלל הניסיון התפעולי שלהם. חשיבה מחוץ לקופסה חשובה מאוד בשיווק דיגיטלי ורעיונות חדשניים נובעים לרוב מחוויות תפעוליות.
5. חפשו סוכנות דיגיטל שעבדה עם התחום שלכם. חברות שיווק באינטרנט רבות התמחו בנישה או שירות ספציפיים ולא בהכרח ידעו איך לעזור לכם. חברת דיגיטל שמכירה את התחום שלכם תוכל לבנות תהליכים בצורה מהירה יותר.
הניסיון שלה מאפשר לה לדעת מה עובד ומה פחות וכך יוכלו הגיד אם היעדים שלכם ראליים או לא.
6. אל תבחרו באפשרות הזולה ביותר של חברת קידום אתרים. מה שתשלמו ברוב המקרים זה מה שתקבלו.
דיברתי עם חברה שהייתה גאה מאוד בעובדה שהיא משלמת מחיר זול עבור קידום אתרים (במיקור חוץ לפיליפינים) ושהם מדורגים במקום הראשון בגוגל עבור מילת מפתח תחרותית.
מיותר לציין שבעקבות עדכון הפינגווין הם איבדו את הדירוגים המרשימים שלהם, ונאלצו לעבוד קשה במיוחד כדי לחזור למקום שבו היו לפני.
בטווח הארוך זה הרבה יותר משתלם לעבוד עם מישהו שהוא גם אתי וגם יוצא דופן בשיווק באינטרנט – והאנשים האלה לא זולים.
7. הוכחה חברתית ומוניטין חזק, כמו המלצות וביקורות קודמות של לקוחות, יכולות לתת לך תובנות עמוקות לגבי איך העבודה עם הסוכנות הזו.
משווקים חכמים מבינים את החשיבות של הצגת הוכחה חברתית באתר האינטרנט שלהם.
לכן, אם אינך מוצא, ייתכן שאין להם לקוחות קודמים, או שהם לא מבינים את הענף כמו שאתה רוצה שהם יבינו. מלבד ביקורות חיוביות, ביקורות שליליות או ניטרליות יכולות להציג את התחומים שהסוכנות פחות טובה בהם.
לבסוף, אתה יכול לחפש ביקורות מעמיקות בגוגל כדי לראות מה אחרים בתעשייה (ולקוחות קודמים שלהם) אומרים על החוויות שלהם עם הסוכנות.
- קל ליצור קשר עם אותה חברה לשיווק באינטרנט. החברות הטובות ביותר מקלות ככל האפשר על לקוחות פוטנציאליים ליצור איתם קשר.ניווט באתר האינטרנט שלהם לא אמור להרגיש כמו מבוך. פרטי הקשר שלהם אינם נמצאים במרחק של יותר מקליק אחד, ללא קשר לדף שבו אתה נמצא.
הם מספקים קריאה ברורה לפעולה, כדי שתדע מה לעשות הלאה והם רוצים שתקבע פגישת ייעוץ? אולי אתה אמור למלא טופס יצירת קשר לקבלת מידע נוסף או הצעת מחיר מותאמת אישית.
אם זה לא ברור או שאתה מתקשה להבין איך הדברים עובדים, שקלו לבחור בסוכנות שיווק דיגיטלית שתפשט את התהליך.
- תיאורי מקרה – case studies הן אחת הדרכים הטובות ביותר לזהות עד כמה סוכנות הדיגיטל טובה. בתיאורי המקרה יוצג שם הלקוח, לשם מה הוא פנה לחברת השיווק, מה התהליך שנעשה איתו ומה היו התוצאות.בד״כ יוצגו גם קישורים ותמונות של התוצרים.מה שחשוב לשים לב אליו הוא עד כמה מקרי מקרים אלו רלוונטיים למצב הספציפי שלך.
תכנן מה הצרכים של העסק לפני שתיצור קשר עם חברה לשיווק באינטרנט
הערך את הצרכים הספציפיים של החברה שלך לפני שתוכל בכלל להתחיל בתהליך של מציאת סוכנות פרסום אינטרנטית שתלווה אותך. עליכם להעריך את הצרכים שלכם באופן פנימי.
מה אתם רוצה להשיג באמצעות קמפיין בדיגיטל, כמו גם את התפקיד שהסוכנות הדיגיטלית שלך תמלא כדי לעזור להשיג את המטרות שלך. חייב להיות חזון מובהק לשני הצדדים אם אתה רוצה שהשותפות תעבוד.
יכולות להיות סיבות ייחודיות רבות לכך שאתה רוצה עזרה בשיווק הדיגיטלי שלך, אבל אתה אמור להיות מסוגל לזהות תחום ברור שדורש תשומת לב.
זה יכול להיות דחיפה של מוצר חדש או הגעה לשוק חדש, או אולי אתה רוצה למתג מחדש את העסק שלך או מתכנן צמיחה מואצת כלשהי.
יהיו הסיבות שלך אשר יהיו, תגדיר אותן במלואן עוד לפני שתתחיל בחיפוש. הנה כמה שאלות נוספות שתוכל לשאול את עצמך לפני פנייה לסוכנות:
כמה כסף יש לך בתקציב שלך למאמצי השיווק הדיגיטלי שלך? כמה זמן אתה מסוגל להשקיע בפרסום? אם יש לך צוות שיווק פנימי, אילו כישורים כבר יש לצוות שלך ובאילו תחומים תצטרך עזרה?
בחרו חברה לשיווק באינטרנט לטווח ארוך
קח את הזמן שלך ותכנן לטווח ארוך, שיווק דיגיטלי הוא תהליך מתמשך ולא זבנג וגמרנו. אתה צריך לחפש חברת דיגיטל שתהיה שותפה אסטרטגית ושתעזור לך לבנות את העסק שלך לקראת עתיד טוב יותר.
כדי שזה יקרה צריכים לראות את הקשר בניכם כמערכת יחסים ארוכת טווח. בחירת בן הזוג הנכון תיקח קצת זמן, אבל זה יהיה שווה את זה. אם תקבל החלטה אימפולסיבית, בסופו של דבר תבזבז את הזמן והכסף שלך.
כיוון שהקשרים שלך עם סוכנות שיווק דיגיטלית הם שותפות, תרצה חברה שתוכל לעזור לדחוף את העסק שלך קדימה. אתה רוצה בן זוג שיצא איתך למסע, לא מישהו שמרים ידיים ומצהיר שזו לא בעיה שלהם.
אתה באמת צריך לראות את התהליך כאילו אתה מקבל עובדים בחברה שלך בפועל. מערכת יחסים פתוחה ושקופה תשיג את התוצאות הטובות ביותר.
זה יכלול הרבה שיתוף פעולה, הם יצטרכו להבין את החברה שלך, את הרצונות והצרכים שלך, את המטרות שלך ואת הרעיונות שלך, ולספק משוב ודאגה לחברה ולקמפיין שלך.