כמו כל תחום בחיים תוכלו ללמוד לבד איך לעשות פרסום באינטרנט עבור העסק שלכם. גם אם תדעו את הדברים ברמה הטכנית, יש הרבה דברים נוספים שצריך לדעת כדי להרים קמפיין פרסומי מוצלח שיביא לכם לקוחות ובדיוק בשביל זה תרצו להיעזר בחברת פרסום באינטרנט.
בין היתר תצטרכו להבין איך לעשות מחקר מתחרים, ליצור הצעה שתבדל אתכם, לכתוב קופי מנצח, ליצור באנר או סרטון שימשוך תשומת לב, לבנות דף נחיתה ממיר, לדעת איך לעקוב ולשפר את הנתונים.
בנוסף הטכנולוגיה משתנה באופן תדיר, כך שמה שלמדתם היום לא בהכרח יהיה רלוונטי מחר ותצטרכו להתעדכן בשינויים. כמו שכבר הבנתם כנראה שעדיף לכם להתעסק במה שאתם עושים הכי טוב, לבנות את העסק שלכם ולתת לחברת פרסום באינטרנט לעשות את העבודה שהיא מתמחה בה ולהביא לכם לקוחות.
אלו 6 היתרונות המרכזיים של עבודה עם חברת פרסום באינטרנט:
- צוות מקצועי
לסוכנות פרסום יש צוות מקצועי אשר מתמחה במספר תחומים ויחד מביאים את הכישרון שלהם ליצירת קמפיין מנצח. חברת שיווק באינטרנט עובדת עם צוות שכולל בין היתר: מנהלי קמפיינים, מקדמי אתרים, גרפיקאים, תקציבאים, אנשי קרייאטיב, צלם ועורך וידאו.
המעטפת הזאת שנותנת חברה לשיווק באינטרנט והיכולת לחבר את כל החלקים לקמפיין מנצח היא מה שעשוה את ההבדל בין הצלחה לכישלון.
- ההצלחה שלך היא ההצלחה של חברת הפרסום באינטרנט
סוכנות שיווק בדיגיטל תעשה כל מה שהיא יכולה על מנת לעמוד ביעדים שאתה רוצה להשיג ונקבעו בטרם יציאה לקמפיין. בסופו של דבר אם היא לא תצליח לעמוד ביעד היא תפסיד אותך כלקוח וזה לא משהו שהיא רוצה.
- איש שיווק חיצוני במחיר נמוךבמידה ותרצה לקחת איש שיווק לעסק שלך תצטרך לשלום לו שכר גבוה, תנאים ופיצויים במידה ותרצה לפטר אותו. לעומת זאת, התשלום לחברת פרסום באינטרנט נמוך הרבה יותר ונקבע על פי עלות חודשית או אחוז מסוים מתקציב הפרסום.גם אם תעסיק איש שיווק פנימי רוב הסיכויים שהוא יצטרך להיעזר בחברת פרסום חיצונית שתיתן מעטפת של שירותים שהוא לא יוכל לעשות לבד.
- ניסיוןחברת פרסום באינטרנט מביאה איתה ניסיון עצום מניהול בפועל של קמפיינים של לקוחות. היא השקיעה תקציבים גדולים ובחנה מה עובד ומה פחות וסבירות גבוהה שהיא תדע להשיג תוצאות הרבה יותר מהירות על סמך הניסיון שצברה.
- קשרים
בשל המורכבות של הקמת וניהול קמפיין יש צורך להיעזר בנציג של פייסבוק, גוגל אשר יסייעו בתקלות טכניות, חסימות או כל בעיה אחרת. לחברת שיווק בדיגיטל יהיה קל יותר להשיג את הקשרים מאשר עסק שמפרסם לבד. כמו כן פייסבוק וגוגל מקצים לחברות פרסום באינטרנט נציגים שילוו אותם ויחד יחשבו איך לשפר את תוצאות הקמפיין.
- יכולות לנתח ולמדוד נתונים
אחרי שחברת פרסום באינטרנט מקימה עבורכם קמפיין מגיע המאני טיים. כל העבודה הקשה צריכה להתנקז בסופו של דבר לתוצאות, כשבדרך כלל מדובר בלידים של לקוחות פוטנציאלים.
גם אם הדברים עובדים מעולה ועומדים ביעדים תפקיד של חברה פרסום מעולה הוא להיות איתכם בקשר שוטף, להבין את נתוני המכירות ולשפר תמיד את התוצאות, כך שתקבלו בראש ובראשונה כמה שיותר לידים איכותיים.
איך לבחור חברת פרסום באינטרנט לעסק שלך?
הקריטריונים שצריך לשים לב אליהם כשבוחרים חברה לפרסום בדיגיטל הם:
- חיבורהאם התחברתם ברמה האנושית והבסיסית לאנשים בחברה שאתם הולכים לעבוד איתה.
- הצעהמה ההצעה של אותה חברה, במה היא שונה מהמתחרים ולמה לעבוד איתה?
- ערךמה בסופו של דבר הערך שמספקת אותה חברת דיגיטל ואיך הוא עוזר לך בשורה התחתונה להרוויח יותר בפחות מאמץ והתעסקות מצדכם.
- ניסיוןהאם החברה לשיווק באינטרנט עבדה אם התחום שלכם או לא.
- מחירהאם המחיר של אותו משרד דיגיטל הוא משהו שאתם יכולים להרשות לעצמכם.
כמה משרדי פרסום דיגיטלי יש בישראל?
בארץ כ-3000- 5000 פרילנסרים וחברות אשר מספקים שירותי פרסום באינטרנט. פרילנסרים הם בדרך כלל עסק של איש אחד, אשר עובד מהבית ויעבדו מול עסקים בסדר גודל זה. סדרי גודל של תקציב פרסום של הלקוחות איתם עובדים פרילנסרים לפרסום ממומן נעים בין 3000 – 10,000 ש״ח.
חברות הפרסום הגדולות יעבדו עם עסקים גדולים אשר מנהלים תקציב גדולים מאוד הנעים ממאה אלף שקל ומעלה.
אילו התמחויות יש לחברת פרסום באינטרנט?
ישנם משרדי דיגיטל אשר בוחרים להתמחות במקצועות או מגזרים ספציפיים.
לדוגמא חברת פרסום שמתמקדת בפרסום לקהל רוסי. החברה תכיר את כל האתרים, העיתונים, תחנות הרדיו ופלטפורמות הפרסום הרלוונטיות לקהל זה. בנוסף היא תדע מה המסרים שמדברים לאותו קהל ואיך להניע אותם לפעולה אשר רוצים שיבצעו.
ישנם משרדי דיגיטל שמתמחים בפרסום למקצועות מסוימים. לדוגמא פרסום ליועצי משכנתאות.
היתרון הגדול בהתמחות הוא כמובן צבירת ניסיון, לדעת מה עובד ומה לא. מצד שני, מכיוון שאנחנו במדינה קטנה מאוד, חברה לשיווק שמתבססת על מקצוע או מגזר מסוים יכול לספוג טלטלות גדולות כאשר קורה שינוי כזה או אחר אצל הקהל בו היא מתמחה.
מה זה משרד פרסום באינטרנט ליועצים, מאמנים ונותני שירות?
כאשר מדברים על סוגי קמפיינים ממומנים מתחלקות חברות הפרסום לשניים בד״כ: כאלה שמבצעות קמפיין המרות (לידים), מול כאלה שעושות קמפיינים לאיקומרס (רכישות באתר).
אלו שני סוגים שונים של קהלים אשר דורשים התמחות בפני עצמה.
כשעושים קמפיין לנותן שירות כמו עורך דין, יועץ משכנתאות, רופא שיניים ועוד, המטרה היא להביא לידים רלוונטיים אשר יחזרו אליהם טלפונית לצורך תיאום פגישה.
משפך שיווקי ליועצים, מאמנים ונותני שירותים צריך לתת ערך ולבנות את הסמכות של העסק על מנת שלא נצטרך להשקיע מאמיצי שכנוע על כל ליד והם יגיעו עם רמת בשלות גבוהה הרבה יותר.
משפך שיווקי שמספק ערך מתחיל משלב המודעות. המודעות יהיו ארוכות, יתנו ערך ויגרמו לקורא להתרגש ולהזדהות. לאחר מכן נובל את הגולש להורדת תוכן בעל ערך כמו מדריך או קורס חינמי. השלב הבא הוא קייס סטאדי ולאחר מכן תיאום שיחה. לפני השיחה נקפיד לשלוח תוכן וערך נוסף שיחמם את הלקוח.
תהליך המכירה בתחומים האלה הוא ארוך יותר וידרוש פגישה ומסמכים שהלקוח יצטרך להעביר על מנת לבדוק התאמה.
כשמדברים על קמפיינים לאיקומרס המטרה היא להביא תנועה לאתר שמציע מספר רב של מוצר ולגרום להם לסלוק במקום. תחום זה הולך וגדל והרבה חנויות פיזיות מעבירות את פעילותן לאונליין. אנשים התרגלו להזמין ברשת וחוסכים זמן בלהגיע לחנות פיזית.
העלייה ברכישות באינטרנט הגיעה לשיא חדש עם מכוניות טסלה שנמכרו בקלות באתר עם תור ארוך של ממתינים.
אחוזי ההמרה, פניות שהופכות ללקוחות משלמים נע בתחום נותני השירות סביב 10-15 אחוז, כאשר באיקומרס הוא נע בין אחוז לשתיים.
חלק מהאתרים המוכרים בעולם בתחום האיקומררס הם: אמזון, עלי אקספרס ועוד.
חודש הקניות החזק ביותר בשנה של כל האתרים הוא נובמבר. החנויות מציעות מבצעי בלאק פרידיי מטורפים שמצליחים להביא לשיאים חדשים ברכישות כל שנה.