פייסבוק או בשמה החדש מטא, מלווה את חיינו ונראה שהיא לא הולכת להעלם בקרוב. הרשת החברתית החזקה בעולם שבבעלותה גם ווטסאפ ואינסטגרם הולכת ומתפתחת ונכנסת בעוצמה לעולם המטאברס שהולך לחולל שינוי בעולם.
עד שזה יקרה והשינויים יהיו מובנים לכולם, כרגע מרביתנו מבלים בממוצע ארבע שעות ביום ברשת החברתית שמאפשרת ליצור חיבורים ולצרוך תוכן שהאלגוריתם מזהה שרלוונטי עבורנו ומציג לנו.
ההכנסות של פייסבוק מתבססות על פרסום ממומן עליו משלמים בעלי עסקים כדי לחשוף את העסק שלהם לקהל הרלוונטי עבורם שבסופו של דבר רוכש את המוצר או השירות שהעסק מציע.
היכולות של מערכת הפרסום הן פשוט מטורפות וחברת פרסום בפייסבוק תדע לבנות קמפיין שיגיע לקהל הרלוונטי שאתם מחפשים. ישנן מגוון אפשרויות לטרגוט החל מגיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין, דמוגרפיה והתנהגויות. לפני שבוחרים חברה לפרסום בפייסבוק אתם צריכים להחליט על היעדים שתרצו להשיג.
איך לבחור חברת פרסום בפייסבוק?
תקציב מינימום
הדבר הראשון הוא לפי תקציב הפרסום שמשרד הפרסום מוכן לעבוד איתו. כסוכנות פרסום שעובדת עם מותגי פרימיום תקציב הפרסום המינימאלי של הלקוחות שלנו בדיגטלס הוא עשרים אלף ש״ח.
עסקים רבים שפונים אלינו לא מתקדמים בגלל התקציב וזה בסדר משום שאנחנו עובדים עם עסקים מסוימים שאנחנו יכולים לעזור להם.
גודל החברה
כשבוחרים חברה לפרסום בפייסבוק חשוב להבין כמה עובדים יש להם. לעסק של אדם אחד יהיה קשה מאוד גם לבנות ולנהל עבורכם קמפיין בפייסבוק וגם לתת שירות כשיש לו מספר לקוחות.
לעומת זאת חברת פרסום שיש לה מספר עובדים יכולה להתעדכן בכל השינויים ובמקביל לבנות לכם קמפיין ע״י כמה אנשים שחושבים יחד כמו גרפיקאית, קופירייטר, קמפיינר.
ניסיון
אתם רוצים סוכנות פייסבוק שיש לה ניסיון במיוחד בתחום שלכם. חברת דיגיטל שיש לה ניסיון תוכל להשיג לכם תוצאות הרבה יותר מהירות. היא יודעת איזה טקסטים יעבדו, איזה תמונות או סרטונים יעבדו. היא לא תבזבז לכם זמן וכסף על ניסיונות מיותרים.
מה חברת פרסום בפייסבוק עושה?
חברת פרסום בפייסבוק מנהלת עבורכם קמפיין בפייסבוק. בד״כ המטרה של הקמפיין תיהיה להשיג לידים או לקוחות, תלוי אם אתם מוכרים מוצר או שירות.
ההבדל בין החברות הטובות לאלו שרק יודעות לספק לידים היא ביכולת לבנות אסטרטגיה שיווקית לפני שבכלל יוצאים בקמפיין, לאחר מכן לבנות את הקמפיין, לעקוב ולשפר והכי חשוב להיות מחובר לתוצאות של המכירות של העסק.
כמה גובה חברת פרסום בפייסבוק?
כל חברה גובה סכום אחר יש עסקים של אדם שיגבו מכם 1000 חודש ואחרים שיגבו גם 10 אלף בחודש על אותו שירות. אתם צריכים להבין שחברה רצינית תגבה מכם סכום גבוה משום שהיא תקצה קמפיינר מקצועי שהתנסה עם תקציבים גדולים על הקמפיין שלכם.
החברות הקטנות, אלו שיגבו 1000-3000 ש״ח יעמיסו על הקמפיינר עשרות לקוחות מה שמוביל לכך שהוא לא באמת יטפל בקמפיינים כמו שצריך. בנוסף לריטיינר החודשי חברת פרסום בדיגיטל תגבה 20% מתקציב הפרסום או את עלות הריטיינר, הגבוה מביניהם.
מה חשוב לדעת לפני שבוחרים חברת פרסום בפייסבוק?
לבקש המלצות
בקשו המלצות של לקוחות מרוצים. אתם רוצים מספרי טלפון של אותם לקוחות ולהתקשר אליהם. תבדקו מה התוצאות שאותה חברת דיגיטל השיגה עבורם. כמה לידים, כמה לקוחות והאם הם עובדים ביחד.
לבדוק מי ינהל לכם את הקמפיין
אתם רוצים לדעת מראש מי ינהל לכם את הקמפיין ולראות שאתם מתחברים אליו. לפחות בתחילת הדרך אתם תיהיו בקשר צמוד עם הקמפיינר הוא ינהל לכם את תקציב הפרסום. חשוב שתבדקו מראש שאתם מתאימים לעבוד ביחד.
האם החומרים נשארים אצלכם
בקשו לדעת האם במידה ותפסיקו לעבוד יחד, המודעות, הדף וכל שנבנה עבור הקמפיין ישאר אצלכם, כך שבמידה ותרצו להשתמש בזה תוכלו להעביר את הדברים לחברה אחרת.
האם הם מנהלים את הקמפיין מחשבון שלכם
חשוב מאוד להבין שסוכנות הפרסום תנהל את הקמפיין מחשבון המודעות שלכם, כך תוכלו לבקש קבלות ולדעת בדיוק כמה כסף יצא. חברה שלא תסכים אל תעבדו איתה.
האם הם יכולים לעמוד ביעדים
צריכים להיות לכם יעדים ברורים שאתם רוצים להשיג. היעדים האלה צריכים להיות מוסכמים על משרד הפרסום שלכם שיאשר שזה הגיוני בעיניו והוא יפעל כדי להשיג אותם.
האם הם מפיקים עבורכם את החומרים
תבדקו האם מעצבים באנרים, האם הם מזמינים אתכם לצלם סרטוני וידאו למודעות, האם הם בונים דף נחיתה. בקשו לראות את המודעות והמשפך השיווקי כולו שעובר לקוח פוטנציאלי.
אתם צריכים לראות שהטקסטים מדויקים ושאתם מתחברים למסרים. בסופו של דבר מדובר בעסק שלכם שעומד בפרונט ועלולות לצוץ טעויות שיפגעו בשם שלכם, כך שאתם חייבים לוודא מראש את הדברים.
לכמה זמן אתם צריכים להתחייב
רוב חברות הפרסום הדיגיטלי יגידו לכם שאתם לא מחויבים, תבאו לחודש תנסו ואם לא מתאים אתם יכולים לעזוב. הסיבה שהם מציעים הצעה כזאת מגוחכת היא משום שיש חובבנים שרק רוצים להשיג לקוחות ומורידים את הסטנדרט כמה שיותר נמוך.
אותם עסקים שפוחדים שלא ישיגו לקוחות נבהלים ומורידים עוד יותר את הרף. אם מישהו חושב שבאמת ניתן למדוד הצלחה או כישלון של קמפיין אחרי חודש אז שיעבוד אם אותן חברות של בוא תנסה אותנו שמחליפות לקוחות כמו גרביים.
יש כל כך הרבה חלקים למשפך שיווקי כמו מודעות, דפי נחיתה, מקורות פרסום שונים, יכולת המכירות של הנציגים ועוד. חודש הוא לא זמן הגיוני שאפשר לגרום לכל החלקים להתחבר. חברת שיווק רצינית תבקש התחייבות של לפחות שלושה חודשים.
האם יש התחייבות מצדם לתוצאות
רוב החברות לא יתחייבו לכלום כי בכל זאת יש הרבה דברים שאין להם עליהם שליטה. במידה ופרסמתם במשך תקופה ארוכה ויש לכם נתונים ברורים חשוב שתבינו מאותה חברת דיגיטל שתעבדו איתה מה היא חושבת שתוכל לשפר ומה קורה במידה ולא תצליח.
כיצד וכל כמה זמן הם משקפים תוצאות
אתם רוצים שחברת הדיגיטל שלכם תיהיה עם יד על הדופק ושתשקף לכם את הנתונים אחת לשבוע. אתם צריכים להבין בשורה התחתונה כמה לקוחות השגתם מהקמפיין והאם עמדתם בעלות רכישת לקוח שהגדרתם לפני תחילת הקמפיין. בנוסף חשוב להבין כמה לידים קיבלתם, מה היתה העלות לליד ומה יחס הסגירה.
חברה פרסום מקצועית תעשה איתכם סיכום אחת לחודש ותבנה איתכם תוכנית רבעונית. חשוב שהחברה תחייה את העסק שלכם, תכיר את המספרים ותתחבר עם מחלקת המכירות כדי להבין מה עובד פחות טוב ואיך אפשר לשפר.
אתם צריכים להתייחס לחברת הפרסום שלכם כשותפה לדרך ומישהי שאתם יכולים לסמוך עליה בעיניים עצומות שההצלחה שלכם חשובה להם באותה מידה כמו ההצלחה של העסק שלהם.