עסקים שרוצים לגדול מבינים שהדרך הכי טובה לעשות זאת היא באמצעות בניית משפך שיווקי ופרסום ממומן בדיגיטל שיעזור להם לייצר החזר השקעה חיובי. אפשרויות הפרסום שעומדות בפני אותם עסקים הם רבות ומגוונות כשבין היתר מדובר על פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, יוטיוב, טיקטוק, טאבולה, אוטבריין ועוד…
לשם בניית קמפיין פרסומי מוצלח שיביא לידים שיהפכו בסופו של דבר ללקוחות דרוש תכנון, ידע ויכולת להוציא את הדברים לפועל. לשם כך רצוי לבחור חברת שיווק דיגיטלי שתביא את הניסיון והכישרון שלה ותשיג את התוצאות הרצויות ללקוח.
איך לבחור חברת שיווק דיגיטלי לעסק שלך?
הדבר המרכזי שצריך לשים אליו לב כשבוחרים חברת פרסום בדיגיטל הוא היכולת שלה לבנות אסטרטגיה מקיפה וללוות אתכם כך שתשיגו את היעדים. אתם לא רוצים חברה שכל מה שהיא יודעת זה לספק לידים ולא מחוברת למספרים.
אתם צריכים חברת פרסום שיודעת איך לבנות תוכנית שיווק שנתית ולפרק אותה למשימות ברמה חצי שנתית, רבעונית, חודשית ושבועית. החברה צריכה להיות איתכם בקשר שוטף ולעזור לכם לבלוט ברשת.
מה אתם רוצים שחברת שיווק דיגיטלי תעשה עבורכם?
כמו שציינו הדבר הכי חשוב שמשרד דיגיטל ידע זה לעזור לכם להשיג את היעדים שלכם. בשביל זה הוא צריך לבנות תוכנית שיווק מסודרת ושהדברים יהיו מתוקצבים. בנוסף חשוב שיהיו לו את כל היכולות הנדרשות כיום לפרסום בדיגיטל:
מיתוג – חברת שיווק מקצועית תבנה עבורכם זהות ייחודית ותפיק תוצרים גרפיים כמו: לוגו, באנרים, אלמנטים, וצבעים. המיתוג הוא משהו שיהיה מזוהה עם העסק שלכם וישמש בכל פרסום שתפיקו.
בניית אתר – משרד דיגיטל יבנה עבורכם אתר אינטרנט מקצועי. כיום לכל עסק שמכבד את עצמו יש אתר שהוא הפנים שלו ברשת והרושם הראשוני שמקבלים כשמחפשים לדעת פרטים נוספים על העסק. אתר שבנוי בצורה טובה ידע להביא פניות של לקוחות רלוונטיים.
בניית דף נחיתה – מדובר בעמוד אינטרנטי אשר מטרתו היא להפוך גולשים שהגיעו מקמפיין ממומן ללידים. הדף עושה שימוש במבנה אשר מניע לפעולה וגורם למבקרים בו להבין שאם לא יפעלו עכשיו הם הולכים להפסיד משהו גדול.
קמפיין ממומן – ישנם מגוון רחב של פלטפורמות שבהם חברת דיגיטל יכולה לקדם אתכם באמצעות פרסום ממומן. ניתן הסבר קצר שיעשה לכם סדר:
גוגל אדס – מודעות של גוגל אשר מופיעות בראש תוצאות החיפוש כאשר אתם מקלידים ביטוי כלשהו. ניקח לדוגמא את המילה משכנתא, סביר להניח שתקבלו בראש התוצאות מודעות של הבנקים או יועצי משכנתאות. מי שמופיע בראש התוצאות הוא זה שבד״כ משקיע תקציב גבוה יותר.
היתרון הגדול של פרסום בגוגל הוא שמדובר בקהל שנמצא במצב חם יחסית, הוא מודע לבעיה והוא מחפש עבורה פיתרון.
פרסום בפייסבוק – בניגוד לגוגל, כאן הפרסום מבוסס על דחיפה. כלומר אנחנו מציגים לקהל שלא בהכרח חיפש או צריך את מה שאנחנו מציעים, את המוצר או השירות שלנו. היתרון הגדול של פייסבוק הוא ביכולת הטירגוט המטורפות שלה לפי פרמטרים כמו: גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין, התנהגויות ועוד.
בנוסף ניתן לעשות סוגי קמפיינים שונים בפייסבוק כמו תנועה, לידים, המרות, רכישות. אין ספק שפרסום בפייסבוק יכול להשיג תוצאות מעולות עבור העסק שלכם במידה ויש לכם חברת פרסום מקצועית ששולטת בפלטפורמה.
יוטיוב – הפרסום מתבסס על חיפוש והמודעות הם בפורמט של וידאו. בד״כ המודעות יופיעו לפני תחילת הסרטון.
טאבולה ואטובריין – מדובר על מודעות שמופיעות באתרים מרכזיים כמו וואלה, ynet ועוד מתחת לכתבה היכן שמופיע קרא עוד. המודעות תופיע בפורמט של תמונה עם כותרת מסקרנת ותוביל ברוב המקרים לכתבה.
קידום אורגני – אחת הדרכים המרכזיות שבאמצעותן חברת שיווק דיגיטלי יכול לעזור לכם להשיג פניות רלוונטיות היא באמצעות קידום אורגני. מדובר בקידום האתר שלכם בביטויים מרכזיים ורלוונטיים שאנשים מחפשים. הקידום מתבסס בעיקרו על כתבות תוכן וקישורים נכנסים מאתרים סמכותיים.
קידום אורגני הוא תהליך ארוך שיכול להימשך חצי שנה ושנה לפני שמתחילים לראות תוצאות. באופן כללי אין וודאות שתהליך כזה יצליח ולכן רוב העסקים בוחרים שלא להשקיע בקידום אורגני ולהתמקד רק בפרסום ממומן שתוך כמה שעות מעליית הקמפיין לאוויר יכול להביא פניות.
קידום ברשתות החברתיות – מתבסס על העלאת תוכן ברשתות החברתיות כמו סרטונים, תמונות, קרוסולות ועוד. המטרה שלו היא בד״כ לייצר חשיפה ולקבל עוקבים שמזדהים איתך וסומכים עליך. בסופו של דבר המטרה היא להפוך להיות מותג כדי שירצו לעבוד איתך.
סרטונים שיווקיים – מרבית חברת השיווק באינטרנט לא מחזיקות צוות צילום משלהן, אבל השימוש ההולך וגובר בוידאו מחייב אותן להיעזר באנשים מקצוע מעולים כדי להפיק סרטונים לפרסום הממומן ולרשתות החברתיות. וידאו משיג בד״כ חשיפה רחבה יותר וגורם לאנשים להכיר אותך בצורה אישית יותר.
איך מתנהלת העבודה מול חברת שיווק דיגיטלי?
משרד דיגיטל יעשה איתכם פגישה ראשונית על מנת להבין את המטרות והיעדים שלכם. במידה והוא מחליט לעזור לכם להשיג את אותם יעדים הוא יצטרך לצאת לדרך ולבנות תוכנית עבודה ברורה. אחרי שהוצגה התוכנית תחל בניית הקמפיין ועלייה לאוויר.
השלב הבא הוא מעקב יומיומי אחרי תוצאות הקמפיין וקשר שוטף עם בעל עסק כדי להבין את איכות הלידים וכמה מתוכם הפכו ללקוחות. בהתאם לכך יעשה משרד הפרסום שינויים והתאמות.
מה העלויות של חברת שיווק דיגיטלי?
העלויות משתנות כמובן בהתאם לסוג השירות והיעדים. באופן כללי, עבור קמפיין פרסום בדיגיטל בפלטפורמה האחת העלויות מתחילות ב – 1500 אצל פרילנסרים ויכולות להגיע גם ל – 10,000 לחודש אצל המשרדים הגדולים. בד״כ העלות תגזר מתקציב הפרסום ותעמוד על 20% מתקציב הפרסום.
הקמת אתר אינטרנט תדמיתי ינוע סביב 4000 – 10,000 ש״ח.
דף נחיתה קצר – 2500 – 4000 ש״ח.
דף נחיתה ארוך 5000 – 10,000 ש״ח.
קידום אורגני 3000 ש״ח ומעלה, תלוי בכמות הביטויים והקושי לקדם אותם.
כמובן צריך לזכור כשיוצאים בפרסום ממומן יש לתקצב בנפרד את עלות הפרסום לפטלפורמה שבה מפרסמים ובהתאם ליעדים שרוצים להשיג.
האם אפשר לשווק את העסק בלי חברת שיווק דיגיטלי?
בוודאי שזה אפשרי אבל כמו כל דבר בחיים, זה דורש זמן, למידה והתעסקות שוטפת. אתם רוצים להתמקד בעבודה על העסק על שלכם ולתת לחברת פרסום בדיגיטל שזאת המומחיות שלה לעשות את העבודה שלה.
היא כבר ניהלה קמפיינים בתחום שלכם ובתחומים נוספים וצברה ידע וניסיון כך שתחסוך לכם ניסוי וטעייה שיעלו בזמן וכסף. יש לה קשרים לפתור בעיות שקורות כמו קמפיינים שנחסמים ויכולת לפתור בעיות ותקלות שיכולות לצוץ לאורך הדרך. בשורה התחתונה זאת המומחיות שלה ואתם צריכים לסמוך עליה.
בנוסף חשוב להבין שגם אם תיקחו עובד שכיר שלכם שיטפל בשיווק תצטרכו לשלם לו שכר גבוה יותר מאשר למשרד הדיגיטל. מכיוון שמדובר באדם אחד הוא יצטרך להיעזר בשירותים חיצוניים כך שלא תחסכו כלום.
הדבר האחרון שצריך לזכור הוא שלחברת שיווק דיגיטלי יש רצון להצליח לא פחות מאשר לכם משום שהוא יודעת שבמידה ולא תספק תוצאות תעזבו אותה וזה לא משהו שהיא רוצה מן הסתם.