איך לבחור חברת שיווק שתביא לך לקוחות?
רוצה יותר לידים ולקוחות? קבל ייעוץ שיווקי במתנה.
לתיאום פגישה לחץ

רוצה יותר לידים ולקוחות?
קבל ייעוץ שיווקי במתנה.
לתיאום פגישה לחץ

תוכן עיניינים
עסקים בד״כ משקיעים בין 5%-20% מההכנסה השנתית שלהם על שיווק. בין אם הם מטפלים בשיווק בתוך הבית, או שנעזרים בחברת שיווק חיצונית. מדובר בהשקעה משמעותית לכל עסק, לכן אם אתה שוקלים להשתמש בחברה לשיווק עבור העסק שלכם חשוב שתבצעו בחירה טובה.
אלו הדברים שעליכם לקחת בחשבון בכל הקשור לבחירת חברת שיווק בדיגיטל עבור העסק שלכם:
התמחות
חברות שיווק מציעות מגוון שירותים בהם: בניית אתרים, קידום אורגני, מיתוג, ניהול קמפיינים, קידום ברשתות, יצירת תוכן ועוד. לפני שאתם פונים לחברה לשיווק תבדקו מה ההתמחות שלה. אם אתם מחפשים להשיג לידים ולקוחות זה משהו אחד ואם אתם רוצים חברה שתדאג לנראות שלכם ברשת זה משהו אחר. בנוסף חשוב להבין האם החברה מתמחה בשיווק לעסקים או לקהל פרטי.
יש יתרון לעבודה עם חברת שיווק שמכירה את התחום שלכם, קהל היעד שלכם, הכאבים והרצונות שלהם, איפה הקהל הזה נמצא ומה יניע אותם לפעולה ועוד…
סגנון
לפני שאתם מתחילים לעבוד עם חברת שיווק תבקשו לראות דוגמאות לעבודות שלהם ותבדקו שאתם באמת מתחברים לסגנון. אתם יכולים גם להיכנס לאתר של החברה שם בד״כ יופיעו עבודות לדוגמא. צפו באתרים שבנתה החברה, בעיצובים שעשתה ללקוחות ואפילו תקראו את התוכן באתר ותראו אם אתם מתחברים לסגנון הכתיבה.
המלצות
חשוב לבקש מהחברה טלפונים של לקוחות על מנת שתוכלו לקבל המלצות. חשוב שתצרו קשר בעצמכם עם הלקוחות ואל תסמכו על סרטון וידאו או המלצה כתובה שתועבר אליך. בשיחה עם הלקוחות תבדקו: ממה הם מרוצים וממה פחות, כמה זמן הם עובדים יחד והאם החברה משיגה את היעדים שלהם.
אל תסמכו רק על המלצות שחברת השיווק מעבירה לכם. חשוב שתפנו באופן יזום גם ללקוחות שאתם רואים באתר החברה ותנסו ללמוד על החוויה שלהם מעבודה משותפת עם אותה חברת שיווק.
עלויות
כל חברת שיווק מתמחרת את השירותים שלה באופן שונה. בד״כ מדובר בתמחור לפי אחת מהדרכים הבאות:
ריטיינר חודשי – אתה משלם עמלה חודשית קבועה לחברה ללא קשר לכמות העבודה הנדרשת כדי להשיג את היעדים שלך.
מודל שעתי – מקובל יותר במשימות כמו עיצוב, בניית אתר ועוד. החברה תיתן לך הערכה לכמות השעות שהעבודה דורשת ותתמחר על פי עלות לשעה. (קחו בחשבון שיכולה להיות סטייה של עד 20%).
לפי פרויקט – החברה תתמחר מראש את המחיר שהיא רוצה לקבל עבור הפרויקט ללא קשר לכמות השעות שייקח לה לבצע אותו.
חשוב לדעת, שיש טווח מחירים מקובל אבל כל חברת שיווק מתמחרת לפי ראות עיניה. חברה שבתחילת הדרך ומחפשת לקוחות תהיה מוכנה להתפשר על המחיר, לעומתה חברה ותיקה יותר, עם צוות רחב ומשרדים תרצה לעבוד עם לקוחות מסוימים שמסוגלים לשלם את הסכום שהיא מבקשת.
לכל אחת משיטות התמחור יש את היתרונות והחסרונות שלה.
כשאתם משלמים ריטיינר חודשי עבור פרסום ממומן, התשלום יהיה בד״כ מראש ואין שום התחייבות מצד החברה לתוצאות כלשהן. מצד שני החברה יודעת שבמידה והיא לא תשיג תוצאות העסק יפסיק לעבוד איתה, לכן זה האינטרס שלה שהקמפיין יצליח.
מודל שעתי – החיסרון במודל הזה שבד״כ משתמשים בו בכל הקשור לעיצוב גרפי ובניית אתרית שהעלות לשעה בד״כ גבוהה. בנוסף יש אינטרס ברור מצד חברת השיווק לעבוד כמה שיותר שעות כדי להרוויח יותר כסף, כך שגם אם תקבל הערכה מסוימת לכמות השעות שייקח לבצע את הפרויקט סיכוי גדול שתהיה חריגה של 20% לפחות על מנת להשלים אותו לשביעות רצונך.
לפי פרויקט – מודל זה נפוץ גם בעבודות שקשורות לעיצוב ובניית אתרים. אתם מקבלים מחיר קבוע מראש כך שלא תיהיו מופתעים מחריגות של שעות. חשוב לקחת בחשבון שכדי שבאמת לא תצטרכו לחרוג מעבר לעלות הפרויקט, אתם צריכים להכין פירוט מדוקדק של הדברים שיכלול הפרויקט.
זמינות
כשאתם בוחרים חברה שתנהל את השיווק של העסק שלכם אתם למעשה בוחרים שותף לדרך. חשוב שתוודאו שהחברה זמינה עבורכם, מול מי אתם נמצאים בקשר שוטף, אחת לכמה זמן אתם מקבלים עדכונים, איך ניתן להשיג את איש הקשר. בנוסף חשוב לוודא מראש שמתקיימות פגישות אחת לחודש לפחות על מנת לראות אם השגת את היעדים ומה ניתן לעשות על מנת לשפר.
כח אדם
במידה ואתה מתקשר עם חברת שיווק לניהול הקמפיין שלך, אתה רוצה לדעת מי בפועל מנהל לך את הקמפיין ומה הניסיון שלו. פעמים רבות חברות שיווק נותנות את הקמפיינים של הלקוחות שמשקיעים סכומים נמוכים לעובדים חדשים.
בנוסף חשוב שתדע כמה קמפיינים במביל הקמפיינר שאחראי על הקמפיין שלך. קמפיינר שמנהל יותר מ – 20 קמפיינים במקביל לא יוכל להקדיש באמת זמן כדי לעבור ברמה היומית על כל קמפיין ולעשות לו אופטימיזציה כדי לשפר את התוצאות.
מטרות מדויקות
לרוב העסקים יש מושג כללי למה שהם מצפים מחברת השיווק שלהם, כשבד״כ מדובר בהגדלת ההכנסות. כל חברת שיווק תפעל באופן שונה לחלוטין על מנת להשיג את היעד הזה. לדוגמא חברת אחת תמליץ להגדיל את החשיפה באמצעות תוכן בבלוג. לעומת זאת חברה אחרת יכולה להמליץ על מיתוג מחדש. אתה חייב לדעת במדויק את המטרות שלך כדי למצוא את החברה הנכונה שתעזור לך להשיג אותן.
אסטרטגיה
רוב החברות יעשו פעולות טקטיות בלבד כמו לנהל קמפיין, אבל קמפיין טוב ככל שיהיה לא ישיג את המטרות שלכם בלי אסטרטגיה מדויקת. אתם חייבים למצוא חברה שתדע לבנות לכם אסטרטגיה שיווקית שעונה על שאלות חשובות כמו:
מה היעדים שהעסק רוצה להשיג ותוך כמה זמן?
מי הלקוח האידאלי שלו ואיך להשיג אותו?
מי המתחרים שלו ומה בדיוק הם מציעים?
במה העסק שונה וטוב יותר מהמתחרים?
מה עלות רכישת הלקוח שהעסק מסוגל לעמוד בה?
ועוד…
רק אחרי שיש לכם אסטרטגיה ברורה תוכלו לבחור בחברה שתוציא אותה לפועל.
מדידת נתונים
חברה שמנהלת קמפיינים בדיגיטל חייבת להיות עם יד על הדופק וצריכה שיהיה לה דאשבורד שמרכז את כל נתוני הקמפיינים. גם לכם כלקוחות צריכה להיות גישה לנתונים כך שתדעו בכל רגע כמה כסף הוצאתם, באיזה פלטפורמות וכמה לידים הגיעו מכל פלטפורמה.
מה שזול עולה ביוקר
אתם חייבים להבין שהשיווק הוא מקור החמצן של העסק שלכם. אל תתפתו להצעות בסכומים מגוחכים כי בסופו של דבר כמו כל דבר בחיים מה שזול עולה ביוקר. טווח מחירים הגיוני עבור ניהול קמפיין בדיגיטל נע בין 2500 – 5000 ש״ח לחודש.
6 סימני אזהרה כשבוחרים חברת שיווק
אתר מיושן
כשמחפשים חברה לשיווק באינטרנט אחד הדברים שעושים הוא לבדוק את האתר של החברה. במידה ומדובר באתר עם עיצוב ישן שלא מותאם למובייל וכזה שלא התעדכן בשנים האחרונות, זה מעיד על כך שהחברה קופאת במקום ולא מתאימה עצמה לשינויים. בנוסף ככל הנראה אין לה מעצב והיא חוסכת בעלויות.
כלקוח, זה משדר חוסר רצינות והבנה של חשיבות הנראות ברשת. בנוסף לא בטוח שבמידה ומדובר בעבודה שדורשת פן עיצובי שהחברה תוכל לספק לך אותה לשביעות רצונך.
הסכם קשוח
אתה שוכר את שירותיה של חברת שיווק ולא חותם על הלוואה למשכנתא. בזמן שחשוב שהכל יופיע בהסכם מסודר, אתה לא רוצה לעבוד עם חברה שתנעל אותך בחוזה ארוך טווח. בד״כ כשאתה חותם על חוזה ארוך טווח החברה יודעת שלא תוכל לצאת מההסכם והיא תשקיע פחות מאמץ.
חוזה לא מפורט
חברה שנותנת מחיר קבוע בלי לפרט מה תעשה עבורך, צריכה להדליק אצלך נורה אדומה. אם אתה לא בטוח מה היא עושה, כנראה שהיא לא עושה הרבה. חשוב שתשאל את כל השאלות ושהכל יופיע בהסכם. הנה כמה דוגמאות שחשוב שתבדוק:
* כל כמה זמן תוסיף החברה תוכן לאתר שלך?
* האם היא תספק דו״ח חודשי עם הקישורים שבנתה עבורך?
* האם יש לה דאשבורד שבה תוכל לראות את הנתונים?
אין לה המלצות
נסה לחפש מידע על החברה שאתה רוצה שתנהל לך את השיווק. הקלד את שם החברה בגוגל ובדוק את תוצאות החיפוש. בדוק האם יש לה כרטיס עסק בגוגל מי ביזנס והאם יש שם ביקורות. כנס לדף העסקי בפייסבוק וחפש לקרוא חוות דעת של לקוחות.
חברה שיש לה ביקורות חיוביות בלבד, כנראה משלמת לביקורות מזויפות. קח את זה בחשבון ואל תתפתה להאמין שאין לה לקוחות לא מרוצים.
לא מנהלת את הקמפיין מהחשבון שלכם
במידה והחברה מנהלת עבורכם קמפיינים בדיגיטל אתם חייבים לוודא שהיא תנהל את הקמפיינים מחשבון שלכם. המטרה היא שתדעו שבאמת שהכסף שאתם מקצים עבור פרסום אכן הולך למטרה הזו ולא נעשה שימוש בכסף לדברים אחרים. בקשו לקבל כל חודש קבלות על שם העסק עם סכום הפרסום שהושקע.
אין עסקים בסביבה שלך שעבדו איתה
כמו שאתה יודע אנחנו מדינה קטנה ודברים עוברים מהר. שווה לך לבדוק עם בעלי עסקים נוספים שאתה מכיר לגבי אותה חברת שיווק שאתה מעוניין לעבוד איתה.
האם לקחת חברת שיווק או לבנות מערך שיווק בעסק?
בתחילת הדרך עסקים מנסים בד״כ לחסוך בעלויות השיווק וחלקם מנסים ללמוד איך לנהל קמפיינים ולעשות את הדברים בעצמם. זה תמיד טוב שיהיה לכם ידע אבל שיווק הוא עולם ומלואו שמתעדכן ומתפתח ללא הפסקה. לכן חשוב שתעסקו בדברים שאתם טובים בהם ויקדמו את העסק שלכם.
פעמים רבות עולה השאלה האם לעבוד עם חברת שיווק חיצונית או לנהל את השיווק באמצעות עובדים מהבית. לדעתי כדאי להעסיק עובדים ולנהל את השיווק מהבית כשמשקיעים תקציבים חודשיים שנעים סביב 100 אלף ש״ח בחודש ומעלה.
החלטתם לשכור את שירותיה של חברת שיווק
כל הכבוד – זו השקעה נבונה שצפויה להכפיל את עצמה פי כמה. עם זאת, אם אתם רק מתחילים את החיפוש שלכם, אתם עלולים להיות המומים מכמות סוכנויות השיווק. מציאת ההתאמה המושלמת לצרכים העסקיים הייחודיים שלך יכולה להיות קשה, אבל אנחנו כאן כדי לעזור.
מהם היתרונות המרכזיים של חברת שיווק באינטרנט?
סוכנות שיווק בדיגיטל תעזור לכם ליצור אסטרטגיית שיווק כוללת כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם. עם אסטרטגיה מוצקה, תוכלו להעריך טוב יותר את ההשפעה של השיווק שלכם ולזהות את הערוצים שתורמים הכי הרבה למטרות שלכם.
סוכנויות שיווק עוזרות לכם לנהל קמפיינים אם חסרה לכם המומחיות הטכנית הדרושה להשיק ולנהל קמפיינים. עבודה עם חברת שיווק באינטרנט מעניקה לכם גישה למומחים שיכולים לנהל ביעילות את הקמפיינים שלכם, כך שתוכלו להתמקד בניהול העסק שלכם. למעשה באמצעות הפעילות של סוכנות הפרסום תוכלו למנף את המומחיות שלכם.
העבודה השוטפת של חברת שיווק מצריכה מעקב אחרי התוצאות וביצוע אופטימיזציה של קמפיינים כדי ליצור עבורכם החזר השקעה כמה שיותר טוב. סוכנות פרסום טובה תדע לשקף לאן הולכת ההוצאה השיווקית שלכם. אם אינכם מרוצים מהתוצאות מערוץ ספציפי, חברת הדיגיטל תדע לנתב את התקציב ותציע פתרונות שיתרמו להשגת היעדים שלכם.
מה חשוב לדעת כשבוחרים חברת שיווק?
מה המטרות שלכם?
אתם חייבים לדעת מה בדיוק אתם רוצים שחברת השיווק בדיגיטל תשיג עבורכם. האם אתם רוצים יותר חשיפות, רכישות או לידים. ככל שתהיו יותר מדויקים חברת הפרסום תוכל להגיד האם היעדים שלכם ריאליים והאם היא חושבת שתוכל להשיג אותם.
מה הניסיון של חברת השיווק?
חפשו סוכנות שיווק שיש לה ניסיון בעבודה עם התחום שלכם ותחומים נוספים. אתם לא רוצים מישהו שהוא בתחילת הדרך ויתנסה על חשבונכם. חברת דיגיטל שיש לה ניסיון תדע האם היעדים שלכם ריאליים, מה הצפי לעלות הליד ואפילו מה יחס ההמרה המקובל בתחום שלכם. הידע שלהם יחסוך לכם זמן וכסף על דברים שלא עובדים.
מה רמת הזמינות שלה?
כדי להבין מראש כמה זמינה תהיה עבורכם חברת הדיגיטל אתם צריכים לשאול, באיזה שעות הם עובדים, מול מי אתם יכולים להיות בקשר, מה קורה במצב שיש תקלה, איך ניתן להשיג אותם?
במידה והם מתנהלים רק במייל וזאת שיטת עבודה שפחות מתאימה לכם חפשו חברה אחרת.
היכן נמצאת החברה?
במידה והמיקום הפיזי של חברת השיווק שלכם הוא משהו שחשוב עבורכם, חפשו חברות רק בסביבה הקרובה שלכם. בד״כ למיקום הפיזי אין השפעה בבחירת סוכנות פרסום, אבל יש עסקים שחשוב להם להיפגש פיזית אחת לחודש עם סוכנות הדיגיטל שלהם ויעדיפו שהיא תיהיה קרובה אליהם.
מה השירותים שמציעה חברת השיווק?
כל משרד פרסום מציעה שירותים שונים. יש כאלו שמתמקדים בניהול קמפיינים ממומנים ואחרים שמציעה סל שירותים רחב יותר כמו קידום אורגני בגוגל, ניהול רשתות חברתיות, מיתוג, צילום ועריכת סרטונים שיווקיים ועוד.
היתרון בעבודה עם חברת פרסום בדיגיטל שמתמקדת בשירות אחד היא שבדרך כלל היא תיהיה מקצועית יותר לעומת זאת אם יש שירותים נוספים שחשוב לכם באופן שוטף ואתם לא רוצים להתנהל מול מספר חברות זה יעזור לכם.
מחיר
טווח המחירים של סוכנויות שיווק בדיגיטל הוא רחב מאוד. אתם צריכים לקבוע מה התקציב שתוכלו לעמוד בו ולחפש סוכנות פרסום שתואמת את התקציב שלכם. זאת אחת השאלות הראשונות שאתם צריכים להבין בתהליך חיפוש של סוכנות פרסום.
איך לחפש חברת שיווק לקידום העסק שלכם?
ישנן מספר דרכים בהן תוכלו לבחור את חברת הדיגיטל שתעזור לכם להשיג לקוחות:
המלצות
סביר להניח שאם יש לכם עסק או שאתם חושבים לפתוח עסק אתם מכירים בעלי עסקים. בידקו איתם האם יש להם חברת שיווק בדיגיטל שמקדמת עבורם את העסק. חשוב לשאול את השאלות הנכונות כדי להבין אם זו חברה שמתאימה גם עבורכם.
בדקו: מה סוכנות הפרסום עושה עבורם, כמה זמן הם עובדים יחד, ממה הם מרוצים וממה פחות?
קבוצות פייסבוק
כדי להכיר חברות שיווק מומלצות אתם יכולים להיכנס לקבוצות פייסבוק בנושא ולבקש המלצה. אתם תופתעו מכמות הפניות שתקבלו ולא תוכלו לדעת איך לבחור את החברה הטובה ביותר עבורכם. הדרך לעשות זאת היא לשים לב האם יש שמות שחוזרים על עצמם מספר פעמים. לאחרר מכן שלחו להם הודעה פרטית במסנג׳ר ובקשו לתאם שיחה.
מומלץ לבקש מהם טרם השיחה את כתובת האתר שלהם ולהיכנס על מנת להבין מה הם עשו ועם מי הם עובדים.
חיפוש בגוגל
תקלידו בגוגל חברת שיווק, חברת פרסום, חברת דיגיטל או כל אחד מהביטויים הרלוונטיים. חפשו בתוצאות החיפוש האורגניות (מתחת למודעות) את שלוש עד חמש החברות הראשונות, כנסו לאתר שלהם והכינו קריטריונים מראש שחשוב לכם לבדוק.
תכניסו את שמות החברות לטבלת אקסל מסודרת וסדרו אותם על פי עמידה בקריטריונים שהצבתם. לאחר מכן צרו איתם קשר וקבלו פרטים נוספים. אחרי שהגעתם לשלוש חברות שהכי תואמות את היעדים שלכם בקשו להיפגש איתם. במידה והם מאוד דומות מה שיכריע את הכף הוא החיבור האישי.
מה עוד צריך לדעת כשבוחרים חברת שיווק?
מי יטפל בקמפיינים שלכם?
גם אם לחברה יש ניסיון אתם רוצים לוודא שלא יפקידו קמפיינר צעיר וחסר ניסיון לניהול הקמפיין שלכם. בד״כ חברות שיווק ישימו את הקמפיינרים הפחות מנוסים על עסקים שמשלמים פחות או משקיעים תקציבים נמוכים יותר. בנוסף חשוב שתדעו מי איש הקשר הישיר שלכם שמולו תתנהלו ביום יום והאם אתם מתחברים אליו.
האם אתם מקבלים את החומרים בסיום העבודה?
אתם רוצים לדעת מראש האם הדף, הגרפיקות, המודעות וכל חומר שנוצר במהלך העבודה שלכם עובר אליכם בסיום העבודה ותהיו רשאים להשתמש בו. חשוב להבין שלכל חברה יש מדיניות שונה בנושא והדברים צריכים להיות ברורים ובהסכם.
מאיפה מנהלים לכם את הקמפיין?
חשוב לוודא שחברת הפרסום מנהלת את הקמפיין מביזנס מנג׳ר וחשבון מודעות על השם שלכם. אתם חייבים לבקש קבלות בסוף כל חודש על תקציב הפרסום שהשקעתם על מנת לוודא שהם באמת עושים שימוש בתקציב לטובת פרסום ולא לטובתם האישית.
האם יש לחברה ידע במכירות?
התפקיד של חברת השיווק היא להשיג לכם כמה שיותר לידים איכותיים. אבל חשוב שלא תיהיה רק ספק לידים אלא תדע לשים את האצבע ולייעץ לכם איך לשפר את בעיקר את שיחות המכירה. יש מעט מאוד סוכנויות שבאמת מבינות גם במכירות וזה מה שיכול לעשות את ההבדל המרכזי בין חברת שיווק טובה למעולה.
האם היא יודעת לבנות אסטרטגיה?
כמו שציינו חשוב שחברת הפרסום שלכם תדע יותר מלנהל את הקמפיינים שלכם. רוב סוכנויות הפרסום ידלגו על שלב בניית האסטרטגיה שהוא השלב החשוב ביותר. למעשה מדובר בתכנון טרם היציאה לדרך. ברגע שיש לכם פיצוח אסטרטגי ברור כולם מבינים את הכיוון שהם צריכים לפעול בו על מנת להשיג את היעדים והמטרות.
לסיכום, כשאתם מחפשים חברת שיווק שתעזור לכם להשיג לקוחות חשוב שתדעו מה המטרות שלכם, מה הניסיון של החברה, מה רמת הזמינות שלה, האם יש לה המלצות חיוביות, מה המחיר שהיא מבקשת ומה הערך המוסף שהיא יכולה לתת לכם מלבד ניהול קמפיינים.
