איך לבחור יועץ שיווקי שיעזור לך להשיג לקוחות?

רוצה יותר לידים ולקוחות?
הכנתי לך הדרכה מיוחדת במתנה – איך להשיג 5-50 לקוחות כל חודש?
לצפייה לחץ כאן

רוצה יותר לידים ולקוחות?
הכנתי לך הדרכה מיוחדת במתנה 
איך להשיג 5-50 לקוחות בחודש?
לצפייה לחץ כאן

תוכן עיניינים

האבולוציה של העולם הדיגיטלי סיפקה מגוון ערוצים והכפילה את הפלטפורמות. בהתאם לכך, גדל דור חדש של מומחים בכל קטגוריה, החל ממומחי מדיה חברתית ועד לשיווק בווידאו, קידום אתרים, פרסום ממומן ועוד. עם השנים, יכולות הייעוץ החלו להתפרק לקטגוריות שונות על בסיס ערוצי השיווק, תוכנות האוטומציה והטכנולוגיה.

ההתרחבות המאסיבית הזו דחפה את תפקידם של יועצי השיווק הדיגיטלי לרמה מתוחכמת ומורכבת ביותר של פונקציונליות ומקצוע. מעשית, קשה למצוא יועץ שיווק דיגיטלי ב-360 מעלות שיש לו הבנה עמוקה בשיווק אסטרטגי, ובמקביל יש לו ניסיון מעשי בערוצים דיגיטליים שונים כמו ביצועים, אורגני ואופטימיזציה של קמפיינים.

ליכולות אלו נדרשים אנשי מקצוע בעלי רקע טכני עם אופטימיזציה, וכן ניסיון בניהול פרויקטים שיווקיים מקצה לקצה עבור מספר מותגים ותעשיות. אלה האנשים שיכולים לזכות בתואר יועץ שיווק דיגיטלי עצמאי.

התפקיד של יועץ שיווקי נחשב לאחד התפקידים החשובים בתחום השיווק בשנים האחרונות. יועץ שיווקי יכול להיות עצמאי או לעבוד כשכיר בחברת ייעוץ. הוא נחשב ליועץ בכיר ואסטרטג שיכול לסייע למחלקת או לסוכנות הפרסום להשיג את היעדים העסקיים.

היועץ השיווקי מאפשר לחברות לבסס גישה אסטרטגית יעילה המגובה בניתוח נרחב המתבסס על נתונים. כמו כן, היועץ מעניק יכולת לשלב את אסטרטגיית המיתוג ולעצב את הקווים המנחים החיוניים לפעילות השיווקית וכן תוכנית שיווק מפורטת וטקטיקות לפרסום בערוצים השונים.

מה יועץ שיווקי עושה?

התפקידים העיקריים של יועץ שיווק כוללים:

• לחשוב על דרכים להשיג לקוחות חדשים ולהפיק את המירב מהפניות הקיימות.
• הערכת חומרי השיווק והקמפיינים הקיימים של החברה כדי לקבוע כיצד ניתן לשפר או להתאים אותם.
• ניתוח קהל ובסיס הלקוחות של הלקוח כדי לקבוע כיצד למקד את המסרים והקמפיין בצורה הטובה ביותר.
• סיוע ללקוח בגיבוש זהות מותג מוכרת ועקבית.
• טיפול ביחסי ציבור או טעויות שיווק קודמות כדי לשפר את המוניטין המקצועי של הלקוח שלהם.
• עידוד מעורבות לקוחות באמצעות מדיה חברתית ופלטפורמות פופולריות אחרות
• תיאום עם עובדי הלקוח על מנת להבטיח שכל התכנים יהיו עקביים ודבקים בחזון, המסר והטון של החברה.
• אופטימיזציה של כל התוכן השיווקי למנועי חיפוש באמצעות מילות מפתח ושיטות עבודה מומלצות אחרות.
• ניהול חשבונות המייל ואתרי האינטרנט של הלקוח.
• מעקב וסיכום תוצאות הקמפיין כדי לכמת הצלחה ולהראות התקדמות.

מתי ולמה לשכור יועץ שיווקי?

בעיקר, חברות נוטות לשכור יועץ שיווקי על מנת לסייע בניתוח יעיל של השוק והצרכן. במקרים מסוימים, החברות רוצות נקודת מבט חיצונית של גורם מקצועי כדי לסקור את האסטרטגיה השיווקית וביצועי הקמפיין.

הצרכים עשויים להשתנות בהתאם לאופי העסק, התעשייה וגודל החברה. בעוד שצורכי הייעוץ של החברה עשויים להיות שונים בכל מקרה, מיומנויות ויכולות יועץ השיווק עשויות להשתנות בהתאם לתחום ההתמחות שלו.

מהם הכישורים שדרושים ליועץ שיווקי?

אם אתה רוצה להיות יועץ שיווק, תצטרך לנקוט בצעדים מסוימים כדי להצליח.

להלן סקירה מהירה של הכישורים והתכונות שתצטרך:

תואר ראשון בשיווק, עסקים או תקשורת (או MBA עם התמקדות בשיווק, אם אפשר). זה לא חובה אבל בהחלט תורם.

תיק עבודות שמראה היסטוריה של הצלחה שיווקית – זה הדבר הכי חשוב.

ניסיון של מספר שנים כמשווק במשרה מלאה.

מומחיות בנישה ספציפית או ניסיון בעבודה במגוון רחב של תעשיות.

כישורי קופירייטינג ותקשורת גבוהים.

מומחיות שיווקית במגוון רחב של תחומים (מדיה חברתית, תוכן, SEO, יצירת לידים, PPC וכו’)

ניסיון באוטומציה שיווקית.

יצירתיות.

הבנה של אסטרטגיה מול טקטיקה (אסטרטגיה היא תוכנית פעולה עם מטרה, בעוד שטקטיקה היא פעולה ספציפית שהיא חלק מיישום האסטרטגיה).

כישורי מנהיגות, מקצועיות ומוטיבציה.

יכולת הקשבה והזדהות.

אם יש לך את כל הכישורים הללו (או שאתה מתכנן לטפח אותם), אתה בדרך להיות יועץ שיווק מצליח.

איך לבסס את המוניטין בתור יועץ שיווקי?

עכשיו כשאתה יודע מה הכישורים שאתה צריך, יש כמה פעולות שאתה יכול לנקוט כדי לחזק את הצלחתך.

לרכוש את אמון הלקוח

לעולם לא תשיג את הלקוחות שאתה רוצה או לקוחות בכלל, אם לא תצליח לבנות ולהרוויח את האמון שלהם. עדויות של לקוחות יכולות לעזור ולבנות אמון.

יש 3 דברים שלקוח צריך כדי לבטוח בך:

וודאות שתעזור לו להשיג את התוצאות שהוא רוצה. האמונה שאתה שווה יותר ממה שאתה גובה ממנו וזמינות ושירות ברמה הגבוהה ביותר.

צור הבנה אצל הלקוח לגבי החשיבות של טיפוח מותג.

רוב העסקים רוצים תוצאות כאן ועכשיו. הם ישקיעו בקמפיין ממומן שיזרים לידים ויוביל למכירות. זה בסדר לפעול בצורה הזאת אבל בתור יועץ שיווקי אתה חייב לגרום לעסק להבין את החשיבות בבניית מותג לטווח ולכן חלק מהתקציב צריך להיות מופנה גם לתוכן, יצירת שפה עיצובית, טיפוח יחסים במייל עם הקהל ועוד.

תהפוך לבלתי ניתן להחלפה

כמו בכל תחום לוקח זמן לבנות שם ולצבור הצלחות. ככל שתתמיד, תגייס לקוחות ותעשה עבודה טובה השם שלך יעבור מפה לאוזן ותמשיך לצמוח. כשיש לך ידע ותוצאות מוכחות בנישה ספציפית או בכמה תחומים יהיה קשה מאוד לוותר עליך.

תדאג ללמוד ולהתפתח

במיוחד בתחום השיווק בדיגיטל השינויים הם בלתי פוסקים. כדי להיות בטופ אתה חייב לקנות קורסים, לקרוא מאמרים, ללכת לכנסים ולדעת כל מה שחשוב כדי להצליח עבור הלקוחות שלך ובסופו של דבר גם עבורך. אם אתה לא לומד כל יום משהו חדש אתה למעשה הולך אחורה.

אל תתמחר את עצמך נמוך מדי

אתה חייב להבין כמה גובים המתחרים שלך אבל המטרה שלך בסופו של דבר היא להיות זה שגובה הכי הרבה. הדרך היחידה לעשות את זה היא באמצעות תוצאות של לקוחות ומיתוג כמומחה. המיתוג צריך לבוא לידי ביטוי ע״י נתינת ערך בלתי פוסק: בסרטונים, פוסטים, מיילים ועוד.

מה חשוב לדעת בתור יועץ שיווקי לפני שמתחילים עבודה עם לקוח חדש?

בצע מחקר יסודי על כל לקוח לפני שתתחיל בפרויקט עם לקוח חדש, יש כמה צעדים שעליך לנקוט כדי להבטיח שעשית את בדיקת הנאותות שלך.

1. דע מה היעדים שהלקוח רוצה להשיג. אלו חייבים להיות יעדים מספריים מדויקים כמו הלקוחות בחודש, עלות רכישת לקוח עוד, שווי לקוח, יחס המרה.

2. אתה חייב להבין מה עשתה החברה עד היום. כמה תקציב היא השקיעה, באילו ערוצים, מה עבד ומה פחות.

3. חשוב שתכיר 3-5 מתחרים שלהם ותבצע מחקר מקיף לגביהם. היכן הם מפרסמים? מה הם מציעים? נראות שלהם בדיגיטל, מסרים שיווקיים ועוד.

4. מחקר קהל מקיף. אתה רוצה להבין מה הכאבים של קהל היעד שתפנה אליו ואיך המוצר או השירות של העסק עוזר לפתור את הבעיות האלה.

5. חשוב לבנות תוכנית עבודה מסודרת שכולל מספר דברים כמו: מתי עולים עם קמפיין, מי אחראי לטיפול בלידים, תוך כמה זמן הוא חוזר עליהם, מה המסרים המרכזיים בשיחה ועוד, מתי מעלים תכנים ברשתות החברתיות ועוד

6. שיפור נראות. אתה חייב לדאוג שהנראות של הלקוח שלך בדיגיטל תיהיה ברמה הגבוהה ביותר, החל מהאתר, דפי הנחיתה, קאברים ועוד. כיום המיתוג והשפה הויזאולית הם חלק בלתי נפרד מהעסק.

טל קורן

יועץ שיווק ובעלים של סוכנות פרמיום לנותני שירות, יועצים, מאמנים, קורסים ומוצרי מידע. ב-4 השנים האחרונות ליווה טל מאות עסקים ועזר להם להכפיל את ההכנסות פי 2, 3 ואפילו ב – 10X.

לאן לשלוח את המדריך?