בעלי עסקים שואלים את עצמם האם כדאי לשכור יועץ שיווק באינטרנט או לקלוט עובד שכיר משלהם ולקחת חברת דיגיטל שתטפל בפרסום של העסק. אתה בעסק כדי להרוויח כסף וצריך לעשות כל מה שאפשר כדי להשיג את המטרות שלך.
יכול להיות שאתה מעולה במה שאתה עושה אבל שיווק הוא לא המקצוע שלך. תן למישהו מקצועי ללוות אותך ולהראות לך את הדרך. אם כבר היום יש לך איש שיווק פנימי או חברת דיגיטל ואתה לא מרוצה מהתוצאות כדאי לקחת יועץ שיווק באינטרנט שייתן חוות דעת אובייקטיבית מה היה משפר.
מתי נכון לחפש יועץ שיווק באינטרנט?
1. כשרוצים חוות דעת אובייקטיבית של איש שיווק חיצוני
כל הרעיונות השיווקיים יכולים להראות לך מושלמים: יועץ שיווקי הוא בעל ניסיון וידע יותר משלך, הוא יוכל לבחון את הדברים ולהיות אחראי על השיווק שלך יש. אתה צריך להכיר את העסק שלך טוב יותר מכל אחד אחר, אחרי הכל.
עם זאת, ללא קשר לידע העסקי שלך, תמיד יהיו כמה סדקים באסטרטגיית השיווק שלך משתי סיבות. ראשית, מה שקוראים בספרים לא תמיד זהה למה שמתרחש במציאות. גם אם תקרא כל ספר שיווק ומאמר SEO, הידע שלך עדיין יהיה מוגבל.
בסופו של דבר, כל מחקר לא יכול להחליף ניסיון. האהבה שלך למה שאתה עושה יכולה לגרום לך לטעות בשיקול הדעת. בגלל זה את צריך גורם חיצוני שיטפל בשיווק שלך.
2. אם אתה לא מצליח להשיג לקוחות
עסקים עוברים עליות ומורדות בתזרים המזומנים ורוב בעלי העסקים לא היו רוצים להוציא כסף כשהעסק חלש. עם זאת, צריך לנתח מדוע העסק שלך לא ממצא את היכולות שלו.
האם העסק שלך עונתי? האם התחרות הפכה נוקשה יותר? האם אתה לא מצליח למשוך לקוחות עם השיווק שלך? יועץ שיווק בדיגיטל יעזור לך בצורה הטובה ביותר כדי להתמודד עם אתגרים אלו ואחרים.
יועץ שיווק באינטרנט יכול לתת רעיונות לשינויים קטנים שיצרו הבדל גדול בעסק גם בתקופות חלשות יותר בשנה. יועץ שיווק דיגיטלי מנוסה יודע להתחרות עם מותגים מובילים שיש להם תקציב גדול בהרבה.
צריך להוציא כסף כדי להרוויח כסף, להוציא אותו על יועץ שיווקי כשהעסק חלש עשוי להיות צעד נבון.
3. כשאתה לא מקבל תשובות ברורות ממשרד הדיגיטל שלך
אם חברת השיווק שלך באינטרנט לא מספקת לך נתונים ברורים ואתה מרגיש שאין שקיפות אמיתית שעוזרת לך להבין אם האם הקמפיינים שלך ריווחיים, זה הזמן לפנות ליועץ שיווקי. הוא כבר ידע להתמודד עם משרד הפרסום ולשאול את השאלות הנכונות.
אין טעם לעקוב אחר מספרים אם אינך יודע כיצד לפרש או להשתמש בהם. ואם חברת הדיגיטל לא עוזרת לך להבין את הנתונים כנראה שיש לה סיבה טובה למה היא מסתירה אותם.
4. כשרוצים לבנות תוכנית אסטרטגית
בין אם מדובר בעסק קיים או בעסק חדש חשוב שתיהיה לך תוכנית שיווק אסטרטגית. בדיוק בשביל זה כדאי לשכור את שירותיו של יועץ שיווק באינטרנט. הוא יבנה לך תוכנית שתעזור לך להבין מהם הצעדים המדויקים שאתה צריך לעשות כדי להשיג את היעדים שלך.
בנוסף מדי פעם תוכל להיפגש איתו ולקבל את חוות דעתו שהתוכנית אכן מיושמת כמו שצריך. בתוכנית שיבנה עבורכם יועץ דיגיטל הוא יתייחס למרכיבים שונים בהם: ניתוח המתחרים, דיוק קהל היעד, ההצעה העסקית, ערוצי הפרסום, המסרים השיווקיים, מעקב ומדידה ועוד.
תוכנית שיווק אסטרטגית תיהיה המצפן לכל הפעילות השיווקית בעסק שלך. היא תעזור להתנהל עם תקציב מוגדר מראש וללא שליפות מהמותן.
5. כשרוצים להגדיר יעדים מדויקים
אתה צריך יעדים מדויקים, יועץ מנוסה יעזור לך לקבוע את הדברים החשובים ביותר שאתה צריך לעשות ביותר שלך על סמך תכנון של איפה יהיה העסק שלך בעוד שנה או שנתיים.
6. כשרוצים רעיונות חדשים ומחוץ לקופסא
אם אתה עובד עם משרד פרסום דיגיטלי במשך תקופה, סביר להניח שהם נשחקו ולא מייצרים רעיונות חדשים ומקוריים שיעירו את הקמפיין. פה יכול להיכנס לתמונה יועץ שיווק באינטרנט שיביא את זווית הראייה שלו.
בנוסף הכנסה של גורם חיצוני לשיווק של העסק שלך תעיר את משרד הפרסום שיחשוש שתעזוב אותו.
חברת הדיגיטל או איש השיווק לא ישמחו לשתף איתו פעולה כי הם ירגישו שהוא דורך עליהם. כאן התפקיד שלך להבהיר לכולם שהם חייבים לתת את כל המידע הנחוץ להצלחת היועץ.
7. כשאתה רוצה להוריד ממך סמכויות שכור יועץ שיווק באינטרנט
יכול להיות שכרגע את מנהל השיווק של העסק שלך בסיוע של משרד דיגיטל. במידה והחלטת שאתה רוצה לזוז הצידה ולהיות פחות מעורב רצוי שתביא איש שיווק שחיצוני שיהיה בקשר שוטף עם משרד הדיגיטל, יבחן את הפעילות שלהם, ידווח לך ויתן את דעתו כדי לשפר את הדברים.
אתה צריך לעבוד על העסק ולנהל את המרכיבים השונים שלו מלמעלה וכך גם לגבי נושא השיווק. מדובר בחסכון אדיר בזמן וכסף כי שעת עבודה שלך שווה כנראה יותר מזאת של יועץ שיווק אינטרנטי.
8. כשאתה רוצה מישהו שיעזור לך להשיג יותר המרות
יכול להיות שהמסרים השיווקיים שלך טובים, מגיעה הרבה תנועה לדף הנחיתה אבל בפועל אין מספיק המרות. יועץ שיווקי מנוסה ידע לנתח את הקמפיין שלך ולהבין איך לשפר את ההמרות.
בין הדברים שהוא יבחן יהיו: מהירות דף הנחיתה, זמן השהייה בדף, הקופי, ההנעה לפעולה, הכפתורים ועוד. שיפור באחוזי ההמרות יכול לעשות שינוי אדיר בעסק שלך.
9. כשרוצים מישהו שיהיה עם יד על הדופק קחו יועץ שיווק באינטרנט
התפקיד של יועץ הוא לייצג את האינטרסים שלך ולהיות עם יד על הדופק בכל מה שנוגע לשיווק שלך. סביר להניח שבשוטף אין לכם באמת זמן לנתח לעומק את הקמפיינים ואת תוצאות השיווק שלך העסק שלך. ייתכן שאתה מפסיד הרבה כסף ולקוחות בגלל טעויות כאלו ואחרות שנעשות ע״י משרד הדיגיטל. אתה רוצה למנות מישהו שיהיה שם וייצג אותך.
יועץ שיווק באינטרנט אוהב לעסוק בשיווק התעסקות שבד״כ בעלי עסקים פחות אוהבים. הוא ייקח ממך את העבודה ״השחורה״ ואתה תתעסק בניהול של העסק.
10. כשרוצים להשיג קשרים במהירות
יועץ שיווקי מחובר בד״כ לערוצי תקשורת, חי את הפלטפורמות ויכול לפתור בעיות או להשיג חשיפה שבעל עסק לא יצליח להשיג בלי הקשרים הנכונים. נניח והחלטת לצאת בקמפיין ארצי.
אתה צריך לעשות מחקר על אמצעי הפרסום השונים, אתה לא באמת יודע מה נכון ומה לא נכון עבורך ואיפה תשיג את התוצאות הכי טובות.
יועץ שיווקי באינטרנט יעזור לך להגיע לאתרים המרכזיים וישלב את הקמפיין עם פרסום ברשתות החברתיות שנכונות לקהל היעד שלך. אם אתה תפנה לאותם אתרים לבד סביר להניח שינסו למכור לך דברים שאתה לא באמת מבין בהם, הם ינצלו את חוסר הידע שלך ותשלם הרבה יותר ממה שהיית משלם אם איש מקצוע שמכיר איך הדברים עובדים היה מטפל לך בנושא.
בסופו של דבר יועץ שיווקי טוב יעלה לא מעט כסף אבל הוא יצור החזר גבוה בהרבה יותר.