האם אתה מתקשה להגיע לקהל היעד שלך, או שאתה לא מגיע ליעדי ההכנסה שנקבעו?
אם התשובה היא “כן”, אז הגיע הזמן לשכור יועץ שיווק דיגיטלי. בסביבה הדיגיטלית התחרותית ההולכת ומורכבת של היום, עסקים נאבקים למשוך את הלקוחות האידאליים שלהם. זו הסיבה שאתה צריך לשווק את עצמך ביעילות כדי להשיג יותר לידים ולקוחות.
זה אפילו קשה יותר לבעלי עסקים קטנים כמוך כי אתה כבר חובש כמה כובעים כדי לקחת את העסק שלך לרמה הבאה.
איך יועץ שיווק יכול לעזור לעסק שלך לגדול?
מכיוון שלא כל יועצי השיווק הדיגיטלי נוצרו שווים, אשתף אתכם במה שתצטרכו לקחת בחשבון לפני שתעסיקו יועץ שיווק באינטרנט.
מהו התפקיד של יועץ שיווק דיגיטלי?
מדובר ביועץ חיצוני המתמחה במינוף ערוצי שיווק דיגיטליים ליצירת לידים והגדלת המרות מכירות. השירותים של יועצי שיווק דיגיטלי משתנים בהתאם לצרכים שלך. חלקם יטפלו רק בקמפיינים שיווקיים ספציפיים.
אחרים יפקחו על כל אסטרטגיית השיווק שלך מההתחלה ועד הסוף. ללא קשר להיקף השירותים שתבחר, יועץ שיווק בדיגיטל אחראי להבטיח שהקמפיינים הנכונים יושקו כדי לעזור לך להגיע ליעדים שלך.
יתרה מכך, יועץ שיווקי יכול לבחור בצורה הטובה ביותר את ערוצי השיווק הנכונים לשימוש בהתבסס על המוצר וקהל היעד שלך. כך תוכל להגביר את המודעות הכוללת למותג ולמוצרים שלכם, לייצר לידים מתאימים ולהמיר יותר מכירות.
לרבים מיועצי השיווק הדיגיטלי המובילים יש רקע בשיווק, פרסום וניתוח נתונים. הם גם בקיאים בקופירייטינג, תקשורת חזותית ויחסי ציבור. הם גם נשארים מעודכנים בכל הדברים העכשוויים, הכלים והשיטות המומלצות.
אחד הדברים הכי חשובים הוא שהם מכירים את פסיכולוגיית התנהגות הצרכנים. זה חיוני כדי שהעסק שלך יוכל להשיק קמפיינים שיווקיים שיכריחו את קהל היעד שלך לנקוט בפעולה.
יועץ שיווק דיגיטלי לעומת יועץ שיווק לעסקים קטנים מתמחה בפיתוח, יישום ומעקב אחר אסטרטגיות שיווק ממומן ואורגני של העסק.
מתי כדי לקחת יועץ שיווק דיגיטלי?
כשאתה לא מכיר את הדברים הבסיסיים והחשובים בשיווק שיעזרו לעסק שלך לצמוח. כשאתה רוצה להבין יותר לעומק מי קהל היעד שלך. כדי ליצור הצעה ייחודית שתעזור לך לבלוט מעל המתחרים.
מה עושה יועץ שיווק דיגיטלי?
1. בונה אסטרטגיה שיווקית שמשמשת כמפת דרכים לכל הקמפיינים שתשיק, כדי לוודא שהחברה שלך תצליח. הוא מתייחס ליעדים העסקיים הספציפיים שברצונך להשיג, המשאבים הזמינים שלך, ציר זמן לניתוח ותוצאות, ערוצי שיווק ומדדי KPI.
האסטרטגיה גם מפרטת את המסרים המרכזיים שיש להשתמש בהם, את פלחי הקהל שאליהם יש למקד, ואת תמהיל הערוצים והטקטיקות כדי להגיע אליהם.
יועץ השיווק האינטרנטי שלך יהיה אחראי על: תכנון גישה מתאימה לחברה שלך בהתבסס על הענף שלך, קהל היעד ויעילות השיווק הדיגיטלי והפעילויות הנוכחיות שלך. זיהוי יעדים שעדיפים עבור החברה שלך (למשל, קבלת יותר תנועה, יצירת יותר לידים והגדלת המרות).
בחינת ערוצי שיווק מקוונים ופלטפורמות נבחרות להתחלה (למשל, גוגל אדוורדס, מודעות פייסבוק ו-SEO). ניתוח נתונים כדי לקבל את התוצאות של החברה שלך ולהמליץ על הצעדים הבאים.
2. מיתוג. מיתוג חורג מעבר ללוגו, הסלוגן, ערכות הצבעים והגופנים שלך. יש גם את זהות המותג שלך. זה כולל את הצעת המכירה הייחודית שלך, האישיות והרגשות שאתה רוצה שלקוחות היעד שלך ירגישו לגביך ולמוצרים שלך.
יועץ השיווק הדיגיטלי שואף לשפר את תדמית המותג הכוללת באמצעות קמפיינים שיווקיים שמביאים המרות ולידים.
כדי להשיג זאת, עליך ועל יועץ השיווק הדיגיטלי שלך לעקוב אחר הנקודות הבאות ולהתאים אותן:
מטרת המותג: הכר את המוצרים והשירותים שלך כמו את כף היד ואת ה’למה’ מאחוריהם.
קהל יעד: הגדר את הלקוח שלך ונסה להבין את ההתנהגות הדיגיטלית שלהם.
מתחרים: חפש את השחקנים הקריטיים בענף שלך, זהה מה הם עושים אחרת, וכיצד לכוון את השיווק שלך.
נקודות מכירה ייחודיות: הבן מה מייחד את המותג, המוצר או השירות שלך.
קול מותג: דעו כיצד לתקשר בצורה הטובה ביותר עם קהל היעד שלכם באמצעות קול עקבי ומגובש כך שהמותג שלכם ‘ייראה’ באותה צורה בפלטפורמות שונות.
זיהוי מותג: צור קשר דיגיטלי עם הלקוחות שלך בדרכים רבות והיה עקבי באופן שבו אתה מדבר אליהם. בעקבות אסטרטגיית מותג דיגיטלית משכנעת עם הנקודות לעיל, החברה שלך אמורה להיות מסוגלת ליהנות מעלייה כוללת במודעות למותג, נאמנות והסברה.
תכנון תוכן: יועץ השיווק הדיגיטלי יוצר לוח תוכן כדי לתעד ולהנחות מאמצים בהתבסס על אסטרטגיית שיווק התוכן הכוללת של החברה. לוח שנה זה מספק מיקוד וכיוון ליצירת התוכן של החברה שלך, שיתברר מאוחר יותר כבעל ערך ורלוונטי ככל שתגדל.
4. ניהול פרויקטים: ניהול פרויקטים כרוך בשילוב מיומנויות, טכניקות וידע שונים כדי להשלים משימות ספציפיות ודרישות הפרויקט. בין אם יועץ השיווק הדיגיטלי שתעסיק יעבוד עם הצוות שלך או לא, הוא או היא חייבים להיות מצוידים במיומנות זו כדי להבטיח שהקמפיינים השיווקיים שלך יושקו בזמן.
5. סטוריטלינג:
יצירת קשר רגשי עם הצרכן שלך מגבירה את האמון בינך לבין הלקוחות שלך על ידי חיבור אליהם ברמה האישית. כאשר מותגים מספרים סיפור, הצרכנים מקשיבים. שאל את עצמך: האם הייתם קוראים סיפור על איך צרכן הרוויח ממוצר או רשימה של היתרונות שלו? ניתן להציג סיפורים בסוגים ובפורמטים שונים.
אבל לפני כן, כדי לכתוב סיפור מותג משכנע, יועץ שיווקי מתמקד בהיבטים הבאים: הכר את זהות הליבה של המותג וצור נרטיב מותג. ספק בהירות ל’למה’ של החברה שלך. מצא והבן מה גורם לקהל היעד שלך לפעול.
מטב את ההשפעה של פורמטים, סוגים וסגנונות תוכן שונים. נצל את החוזקות של פלטפורמות מקוונות שונות עבור פורמטים או סוגים ספציפיים של תוכן. צור עקביות במראה ובתחושה של התוכן שלך.
6. SEO
יועצי שיווק דיגיטלי נשארים מעודכנים בשיטות העבודה והטרנדים העדכניים ביותר של SEO. עם כ-3.5 מיליארד חיפושים ברחבי העולם שנערכים בגוגל מדי יום, אופטימיזציה של תוכן למנועי חיפוש מעולם לא הייתה קריטית יותר.
SEO, או אופטימיזציה למנועי חיפוש, היא שיטת שיווק מקוונת עיקרית שמטרתה להגדיל את התנועה האיכותית לאתר שלך באמצעות תוצאות חיפוש אורגניות. כאשר התוכן שלך עובר אופטימיזציה, הדירוג שלך בתוצאות מנועי החיפוש יהיה גבוה יותר וגלוי יותר לקהל היעד שלך.
SEO דורש קצת סבלנות כדי לראות תוצאות, ויועץ השיווק הדיגיטלי שלך חייב להבטיח שאתה משיג את התוצאות שאתה רוצה להשיג. כמה מהדרכים שיועץ השיווק הדיגיטלי שלך יכול לעשות הן: פרסום תוכן רלוונטי שנשאר נאמן לסיפור המותג שלך תוך מתן חדשות הקשורות לתעשייה כדי לתת לקהל שלך עדכון.
בניית אסטרטגיית SEO סביב נושאים הרלוונטיים לענף ולחברה שלך והקפדה לעדכן את התוכן באופן שוטף. ביצוע מחקר מילות מפתח כדי לייעל מילות מפתח רלוונטיות לקידום אתרים עם פוטנציאל תעבורה גבוה בתוכן שלך. בניית קישורים על פני התוכן שלך כדי להפוך אותו לראוי לשיתוף.
7. פרסום בתשלום. יועצי שיווק דיגיטלי חייבים להיות בקיאים בתוכניות הפרסום השונות המוצעות בגוגל ובערוצי המדיה החברתית. הם צריכים גם לדעת כיצד למקסם את הוצאות המודעות שלך בקידום המוצרים או השירותים שלך ללקוחות היעד שלך.
8. ניתוח והערכה של הנתונים שלך. יועץ שיווק דיגיטלי יכול לקבוע באופן כמותי את סוגי התוכן והנושאים הספציפיים שמביאים יותר תנועה לאתר שלך, לחשבונות המדיה החברתית ולערוצים דיגיטליים אחרים.
יועץ שיווקי באינטרנט יכול גם להשתמש בניתוח נתונים כדי להבין את ההתנהגות וההעדפות של קהל היעד שלך. לאחר מכן תוכל למנף את התובנות הללו כדי ליצור קמפיינים שיעזרו לך לבנות יותר אמון עם הלקוחות שלך, לקבל יותר לידים וליצור מכירות.
מתי לשכור יועץ שיווק דיגיטלי?
כשאתה לא חווה שינוי חיובי בלידים ובמכירות שלך, גם אם ניסית ליישם אסטרטגיות שיווק שונות. אתה עובד עם צוות קטן שכבר נמתח עד קצה גבול היכולת. הצוות שלך חסר את המומחיות והידע בפיתוח קמפיינים שיווקיים מקוונים ולא מקוונים.