מומחה לשיווק דיגיטלי הוא איש מקצוע מיומן שידע לעזור לכם להשיג לקוחות באמצעות הדיגיטל. יש תפיסה שגויה לגבי מה שיועץ שיווק בדיגיטל עושה. הרבה אנשים מניחים שהם עוסקים בכל ההיבט של פרסום, אבל זה לא המקרה.
אם אתה מחפש מישהו שיעשה את הקמפיינים עבורך בפועל אז תפנה למשרד פרסום. מה שיועץ שיווקי בדיגיטל עושה הוא לעבוד עם עסקים, החל מסטארט-אפים ועד לתאגידים גדולים, כדי לקבוע את הדרך הטובה ביותר להגדיל את ההכנסות מלקוחות קיימים, או להשיג לקוחות חדשים.
יועץ שיווקי משתמש במודל העסקי הקיים של החברה כדי להבין מהו פוטנציאל השוק שיש ולאחר מכן יוצר אסטרטגיה שיווקית שאמורה לעבוד בהצלחה עבור המותג, ולאפשר לו להשיג את מטרותיו. הדברים שיועץ שיווקי מתמקד בהם תלויים בעסק ובצרכים שלו.
הנה כמה מהדברים האופייניים יותר שיועץ שיווקי בדיגיטל יכול לקחת על עצמו: מציאת הזדמנויות חדשות עבור העסק, ליצור קשר עם לקוחות קיימים ולמשוך לקוחות חדשים.
הוא יבצע הערכה של השיווק הקיים בכל הערוצים שהעסק פועל בהם: מדיה החברתית, קידום אתרים ושיווק בדוא”ל, וישתמש בזה כדי ליצור שיטות שיווק יעילות יותר. הוא ישפר את מיתוג החברה כך שיבסס את המעמד עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים.
מומחה לשיווק דיגיטלי יתאים את הפלטפורמות לעסק, כמו בלוג על מנת להבטיח שכל התוכן ידידותי למנועי חיפוש ומדרג את הדפים והאתר גבוה בגוגל. הוא ינתח את הנתונים כדי לעקוב אחרי הקמפיינים בממומן והפעילות האורגנית כדי להבטיח שהושגו תוצאות מיטביות.
לשם כך, הוא ישתמש בגוגל אנליטיקס ומפות חום. תפקידו של יועץ שיווק הוא די מגוון, שכן הוא מציע עזרה בתחומים רבים ושונים של שיווק ועסקים. הוא מייעץ, מתכנן וחוקר, כדי להבטיח שהעסק משתמש בשיווק באינטרנט כדי להגיע ללידים הטובים ביותר בפלטפורמות הנכונות.
אילו כישורים נדרשים כדי להיות מומחה לשיווק דיגיטלי?
בדיוק כמו בכל תפקיד, כדי להצליח, יש דברים מסוימים שיועץ שיווק דיגיטלי חייב להיות טוב בהם. להיות יועץ שיווקי בדיגיטל פירושו להבין כיצד לנצל את האמצעים השונים כדי לעזור לעסק להשיג את היעדים שלו.
חלק חשוב בהיותו יועץ שיווקי הוא היכולת לנתח נתונים ולקבוע עד כמה השיווק של החברה מתקדם ולהציע המלצות לפעולה. בנוסף הוא צריך להגדיר יעדים ברי השגה ולעזור לעסק להגיע אליהם.
עסקים תמיד מחפשים תוצאות וזו הסיבה שהיכולת להגדיר יעדים ריאליים היא כל כך חשובה. אם מומחה לשיווק בדיגיטל יציב מטרות לא מציאותיות, הוא לא יוכל לעמוד בהן, מה שישאיר את לקוחותיו לא מרוצים מהשירות שקיבלו.
זו הסיבה שהגדרת מטרות זה חשוב. כשזה מגיע להבנת האסטרטגיה והטקטיקה, הדבר הראשון שיועץ שיווק צריך להבין הוא שהשניים אינם זהים. אסטרטגיה היא תוכנית הפעולה להגיע למשהו מסוים, בעוד שטקטיקה היא פעולה ספציפית שהיא חלק מהאסטרטגיה.
כדי להיות יועץ שיווקי טוב, ההבנה הזו חיונית. תן לאדם ספר צביעה והוא יוכל לצבוע בין השורות (טקטיקה). אבל בלי קווים (האסטרטגיה), זה פשוט בלגן גדול. שיווק הוא כמו משחק שח כדי להיות יועץ שיווק מבוקש, חשוב להיות מאזין טוב. הסיבה לכך היא שכדי לקבל תובנה נכונה לגבי העסק, הצרכים שלו וכל הבעיות שיש לו;
זה חיוני להיות מסוגל להקשיב למה שנאמר מעבר למילים. יועץ שיווק טוב יודע שהוא צריך לשמש פעמים רבות כפיסכולוג עבור בעל העסק.
לבסוף, כדי להצליח, יועץ שיווק צריך להיות בעל כישורי מנהיגות ולהיות מקצועי באופן שבו הם פועל. כאשר שוכרים יועץ שיווקי, החברה מצפה מהם להיות בטוחים ומקצועיים באופן שבו הם מתנהלים בעבודתם.
אף אחד לא רוצה לעבוד עם יועץ שיווקי שלא ניגש לעבודתו בצורה מקצועית ובטוחה, שכן הדבר מעיד על חוסר ידע וניסיון מספקים לתפקיד.
מי צריך את עזרתו של מומחה לשיווק דיגיטלי?
אין ספק בכך שיועצי שיווק דיגיטלי יכולים להיות שימושיים להפליא עבור חברות מסוימות, אבל השאלה היא איך אתה יודע מתי אתה צריך את העזרה שלהם ומדוע? נתחיל עם מי צריך את עזרתו של יועץ שיווק.
זה משהו שכבר דנו למעלה – האנשים שזקוקים לעזרת יועצי שיווק הם בעלי עסקים. יועצי שיווק יכולים לעזור לעסקים מכל הצורות והגדלים, החל מסטארטאפים קטנים ועד לתאגידי ענק;
זה רק עניין של מציאת האסטרטגיה והטקטיקות הנכונות עבור צרכיו של כל עסק. עסקים שיכולים להרוויח מעבודה עם יועץ שיווק הם חברות: שרוצות להרחיב ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלהם. כאלו שצריכות להגדיר יעדי שיווק לטווח הקצר ולטווח הארוך.
זקוקות לסיוע ניתוח הנתונים. רוצות לשפר את היחסים עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. רוצות להתרחב לשווקים חדשים כדי להתחבר ללקוחות חדשים. רוצות להבין איך המתחרים שלהם משווקים את עצמם.
עבור עסקים, העזרה של מומחה לשיווק דיגיטלי יכולה לאפשר להם להרחיב את העסק שלהם ולעבור לשווקים חדשים, לשפר את הצלחתם ולהגדיל את ההכנסות שלהם.
לעסקים שאין להם את הכישורים והידע להתמודד עם צורכי השיווק הדיגיטלי שלהם, עבודה עם יועץ דיגיטלי יכולה לעזור לבנות אסטרטגיה חזקה עם יעדים שניתן לעמוד בהם ויסייעו להם להתקדם.
שיווק דיגיטלי יכול לאפשר לעסק לתקשר בצורה יעילה יותר עם הלקוחות שלו, כמו גם להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים בקלות רבה יותר, מה שהופך אותו לבחירה שיווקית פופולרית עבור חברות מכל הצורות והגדלים.
מומחיות היא היבט שחשוב להסתכל עליו כאשר שוכרים מישהו שייתן לך עצות. תחשבו על “מומחי מדיה חברתית” לדוגמה. הביטוי אפילו לא היה קיים לפני 10 שנים. זה בגלל שעולם המדיה החברתית גדל, התפתח והפך לערוץ המרכזי להביא לקוחות.
חלק מיועצי השיווק מתמחים במיתוג, אחרים בקידום אתרים ויש את אלו שמתמקדים בפרסום ממומן. חשוב להבין מהיועץ במה הוא הכי טוב. בנוסף שמה חשוב לדעת עם איזה עסקים יש להם ניסיון. מומחה שיווק שמתמחה בחברות תרופות אינו מתאים לשיווק משרד עורכי דין.
אם סוכנות תדע להשיג תוצאות לחברות תרופות, זה לא מבטיח שהיא תשיג את אותן התוצאות בתחום אחר. הסיבה לכך היא שהם יצטרכו להתחיל מאפס, להריץ מודעות ולבחון מה עובד יותר טוב.
דוגמא נוספת שתעזור לך להבין אם אותו יועץ מתאים לכם אם חברה די טובה עם עסקים קטנים, זה לא אומר שהם טובים בקידום סטארט-אפים. יועצים גלובליים משרתים עסקים מכל מקום בעולם. יועצים מקומיים משרתים עסקים ביישובם או בסביבתם.
הסוג של מומחה לשיווק דיגיטלי שאתה שוכר צריך להיות תלוי בסוג הלקוחות שיש לך. אם העסק שלך משרת אנשים שחיים מחוץ למדינה שלך, אז שכירת יועץ גלובלי הגיוני. אבל אם העסק שלך משרת את המקומיים, העסקת יועץ מקומי היא הדבר הטוב ביותר לעשות.
חברות שיווק מקומיות יודעות יותר על תחום העסקים שלך והן בנו קשרים עם האנשים הנכונים שיכולים לסייע לך. לחברות שיווק גלובליות אין שמץ של מושג מה קורה בקהילה שלך. יש להם אפס מערכות יחסים עם בלוגרים מקומיים, מגזינים מקומיים ואחרים. סוכנויות מקומיות מכירות את מיקום העסק שלך.
הם יודעות לנצל אירועים מקומיים. סוכנויות גלובליות הן אידיאליות רק כאשר אתה רוצה להשיק את המוצר או השירות שלך ברחבי העולם. הם הטובים ביותר בכל הקשור למשיכת לקוחות מרחבי העולם.