9 צעדים ליצירת מיתוג לעסק

רוצה יותר לידים ולקוחות? קבל ייעוץ שיווקי במתנה.
לתיאום פגישה לחץ 

רוצה יותר לידים ולקוחות?
קבל ייעוץ שיווקי במתנה.
לתיאום פגישה לחץ 

תוכן עיניינים

תאר לעצמך שאתה צריך לקנות מתנה לחבר שלך אוהב שוקולד. מה אתה חושב שהוא היה מעדיף לקבל מותג יוקרתי של שוקולד בלגי כמו לאונידס או מארז שמכיל שוקולדים שאפשר להשיג בסופר?

התשובה ברורה לך. 

מיתוג הוא הלב והנשמה של העסק שלך, הוא אחראי על איך תופסים את העסק שלך, הוא גורם לאנשים לרצות לעבוד איתך ומבדל אותך מהמתחרים.

רוב העסקים לא יודעים איך ליצור מיתוג לעסק ולכן הם נראים ונשמעים כולם וצריכים בד״כ להתחרות על מחיר ולקבל את הפירורים שמשאירים העסקים המצליחים שהפכו למותגים.

 

בניית מותג היא לא רק בחירת לוגו או שם. המותג הנכון הוא תוצר של גורמים שונים הקשורים זה בזה, שכולם נועדו לשנות את האופן שבו אנשים חושבים ומרגישים לגבי העסק שלך. .

 

בכתבה הבאה תלמד על היסודות החשובים ביותר ליצירת מיתוג לעסק שיביא לך את הלקוחות המדויקים שאתה מחפש.

 

מה זה מותג?

 

מותג הוא שילוב של כל הדברים שבהם אתה משתמש כדי לבדל את החברה שלך ולקבל את תשומת הלב של קהל יעד ספציפי. זה כולל לא רק נכסים חזותיים, כמו עיצוב האתר, הלוגו, צבעי המותג וכרטיסי הביקור שלך, אלא גם את את השפה הייחודית שלך, החזון, הערכים ועוד.

 

בואו נסתכל על אפל, למשל. אפל מוכרת מחשבים וטכנולוגיה, בדיוק כמו מותגים רבים אחרים. אז מה יש בחברה הזאת שגורם ללקוחות לעמוד בתור במשך שעות כדי לקבל סיכוי לקבל את אחד מהמוצרים האחרונים שלהם? זה המותג.

 

המותג של אפל עוסק כולו בפשטות, חדשנות ומודרניות. החברה מייחדת את עצמה עם גישה מינימליסטית לאסתטיקה, מהחנויות הלבנות ועד לאתר אפל האלגנטי במיוחד..

 

אפל בונה את המותג שלה גם על ידי:

 השקת מוצרים חדשים שיוצרים עניין והתרגשות.

שימוש בביטויים כמו “תחשוב אחרת” כדי ליצור מכנה משותף לקהל שלהם.

שיתוף פעולה עם משפיענים בקמפיינים שיווקיים.

 

איך לבנות מיתוג לעסק?

1. הגדרת קהל היעד

 

 

 

 

 

הצעד הראשון בבניית מותג הוא הגדרת קהל היעד שלך. אתה חייב להחליט מי הכי סביר שיקנה את המוצר. תאפיין את הלקוח האידאלי כמה שיותר מדויק: גיל, מין, הכנסה, סטטוס, אזור מגורים, תחביבים.

אתה רוצה ליצור קשר אם אותו קהל, לדבר איתו ולהבין מה הבעיה המרכזית שלו ואיך אתה יכול לעזור לו להשיג את היעדים שלו באמצעות המוצר שלך.

ככל שתכיר את הקהל שלך יותר לעומק תדע באיזה מסרים להשתמש בשיווק שלך ולהניע אותו לפעולה. בנוסף קשר ישיר עם הקהל יאפשר לך לשפר את המוצר כל הזמן.   

  1. בחירת שם ולוגו

חלק חשוב ביצירת מיתוג לעסק הוא כמובן בחירת שם ולוגו. מותג חזק צריך להיות ניתן לזיהוי בקלות. הכל מתחיל בשם שתבחר. השם יופיע בכרטיסי הביקור, בנייר המכתבים, באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות, בחומרי קידום מכירות, במוצרים וכמעט בכל מקום בדפוס ובאינטרנט כדי לזהות את החברה שלך או את המוצרים ו/או השירותים של החברה שלך.

 

לא מספיק שיהיה שם מוכר. אנשים בדרך כלל מקשרים מותגים עם הלוגו של המותג. כשאתה חושב על הלוגו שלך, זכור את הקהל והמוצרים/שירותים שלך מכיוון שאתה רוצה שהלוגו שלך ישקף את החברה שלך. לוגו טוב בונה אמון ולוגו חזק יעזור למשוך את המותג שלך ביחד. חשבו על הלוגואים של כמה מהמותגים המוכרים בעולם (אפל, גוגל, אמזון). איך אתם מרגישים כשאתה רואה את הלוגואים שלהם?

  1. מצא את הקול הייחודי שלך

    ה”קול” של החברה שלך הוא השפה והאישיות שבה אתה והעובדים שלך תשתמשו כדי להעביר את המסר והמיתוג שלך ולהגיע ללקוחות שלך. מותגים מצליחים מדברים בקול ייחודי. תצחשבו על מותגים שאתם אוהבים – מה מייחד אותם? איך הם מתקשרים איתך ועם לקוחות אחרים? מה אתה אוהב בקול שלהם?

  1. היו עקביים.

    עסקים קטנים רבים לא שומרים על עקביות. הם יכולים להשתמש בטון רשמי ורציני באתר האינטרנט ובטון קליל מאוד בדף הפייסבוק. זה יכול לבלבל את הלקוחות שלך ואת הלקוחות הפוטנציאליים. כדי לבנות ולתחזק מותג חזק, כל היבט של המותג שלך צריך להיות טוב כמו המוצר או השירות שלך ואתה חייב להיות עקבי בהצגת המותג שלך. זה כולל לא רק את שם החברה שלך, הלוגו, העיצוב האסתטי הכולל, המוצרים והשירותים, אלא כולל גם את החומרים השיווקיים שלך, אתר האינטרנט שלך, הופעות בתערוכות וכנסים, תוכן שהועלה לרשתות חברתיות וכו’.

 

  1. צור סלוגן ייחודי

בעוד שסלוגן היא חלק אופציונלי מתהליך בניית מיתוג לעסק, כדאי לשקול אותה אם אתה רוצה לשפר את טווח ההגעה וההכרה של המותג שלך. סלוגן עוזר ללקוחות שלך להבין מה החברה שלך עושה בקלות.

 

סוג הסלוגן שבו אתה משתמש יהיה תלוי במה שאתה רוצה להשיג. רדבול משתמש במטאפורה “רדבול נותן לך כנפיים” כדי לומר לאנשים שהם יכולים לשפר את האנרגיה שלהם עם המשקה. נייקי משתמשת ב״רק תעשו את זה״, סלוגן שנותן השראה ומוטיבציה.

 

  1. שלב את המותג שלך בכל מקום

אחרי שבנית מיתוג לעסק אתה צריך להשתמש בו בכל מקום אפשרי. עסקים צריכים להראות את המותג שלהם בכל מה שהם עושים כדי להפוך אותם לבלתי נשכחים. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להתחיל בבניית ספר העסק שלך. ודא שכולם בצוות שלך יודעים איך המותג שלך צריך להיראות ולהישמע.

 

המותג שלך צריך להיות גלוי בבירור בכל קמפיין שיווקי, בין אם אתה שולח מפרסם בפייסבוק, גוגל, עושה דיוור במייל או כל דבר אחר. ודא שכל מאמץ פרסום מראה את תדמית המותג ואת הקול שלך באופן עקבי.

7. קיים את ההבטחות שלך

למרות שזה נראה ברור מאליו עסקים רבים פוגעים במותג שבנו בכך שהם לא מקיימים את ההבטחות ללקוחות שלהם. לקוחות מרוצים הם השגרירים הכי טובים של המותג שלך. אם אתה מבטיח משלוח של 24 שעות עד בית הלקוח אתה חייב לוודא שהוא באמת מגיע בזמן.

  1. תנו ערך

    עברו הימים שאנשים רוצים לראות רק פרסומות. חלק חשוב במיתוג לעסק זה לתת ערך. צרו מדריכים, סרטונים, פודקאסט וכל תוכן אפשרי שיעזור לקהל שלכם להשיג את המטרות שלו. התכנים האלו יחברו אותו עוד יותר למותג שלך ובסופו של דבר יגדילו את המכירות.

  1. צרו קהילה

    הדבר הכי חשוב כיום לכל מותג שרוצה להצליח הוא לבנות קהילה סביב העסק שלכם. צרו אירועים מיוחדים, קבוצה סגורה, ותנו לקהל שלכם להרגיש שהם חלק מקהילה ייחודית שמדברת את אותה השפה ויש לה את אותם הערכים ותחושת שייכות.

טל קורן

יועץ שיווק ובעלים של סוכנות פרמיום לנותני שירות, יועצים, מאמנים, קורסים ומוצרי מידע. ב-4 השנים האחרונות ליווה טל מאות עסקים ועזר להם להכפיל את ההכנסות פי 2, 3 ואפילו ב – 10X.

לאן לשלוח את המדריך?