משרד פרסום בדיגיטל, חברת פרסום בדיגיטל, חברה לשיווק באינטרנט, הם שמות זהים לחברה שמספקת שירותים שיעזרו לכם לקדם את העסק שלכם באינטרנט ולהגדיל את מספר הלקוחות בסופו של דבר.
משרד פרסום בדיגיטל הוא תחום חדש באופן יחסי למקצועות מסורתיים והוא זכה לפריחה ב-5 השנים האחרונות עם צמיחתן המאסיבית של הרשתות החברתיות אשר מאפשרות להשתמש בהן כאמצעי פרסום ולהגיע לקהל מאוד מדויק.
חברות שיווק דיגיטליות מתמחות בבניית אסטרטגיה שיווקית והוצאתה לפועל. לאחר כל התכנון והחשיבה מועבר בקמפיין אינטרנטי אשר דורש בקרה ופיקוח של חברת השיווק הדיגיטלית על מנת לנתח מה עובד ומה לא ולשפר את התוצאות כך שיגיעו יותר פניות רלוונטיות לבית העסק.
איפה לחפש משרד פרסום בדיגיטל?
הדרך המומלצת ביותר היא באמצעות חיפוש בגוגל, הצלבת ביקורות מגוגל מי ביזנס, דף הפייסבוק של העסק ולאחר מכן להיפגש באופן פיזי עם אותו פרילנסר או חברה שאתם בוחנים לצורך פרסום העסק שלכם בדיגיטל.
איזה שאלות חשוב לשאול משרד פרסום בדיגיטל?
האם יש להם ניסיון עם לקוחות בתחום שלכם?
מי נמצא איתכם בקשר שוטף ומתי?
מה עלות השירות ומה הוא כולל?
מה היתרון שלהם על פני חברות אחרות לשיווק בדיגיטל?
האם יוכלו לתת לכם טלפונים של ממליצים?
איך תמדדו את ההצלחה של משרד פרסום בדיגיטל?
התשובה הפשוטה לכך היא השגת היעדים שהוגדרו לפני היציאה לדרך עם הקמפיין. לכל חברה יש מטרות אחרות מהקמפיין הפרסומי לכם אתם חייבים לדעת מה בדיוק אתם רוצים להשיג מהפרסום שלכם.
זה יכול להיות יותר לייקים, חשיפות ועוקבים. הורדת מדריך או הרשמה לסדרת סרטונים חינמית. לידים של מתעניינים. לא משנה מה תבחרו אתם חייבים לכמת את היעדים במספרים מראש רק ככה תוכלו למדוד את העבודה של משרד פרסום בדיגיטל.
לדוגמא, אם החלטתם שאתם רוצים להשיג 100 לידים בעלות של חמישה שקלים להורדה של מדריך חינמי. האם הצלחתם להשיג את היעד או לא.
אילו נתונים בודק משרד פרסום בדיגיטל?
חברת פרסום לנותני שירותים, יועצים, מאמנים, מטפלים עוקבת מדי יום אחרי הקמפיינים. אלו הנתונים המרכזיים שנבדקים:
סכום שהוצא, חשיפות, עלות לאלף חשיפות, קליקים על קישור, שיעור קליקים שיעור, צפיות בדף נחיתה, לידים, עלות לליד.
בנוסף נבדק על בסיס שוטף נתוני המכירות על מנת להבין את איכות הלידים ואיזה לידים הפכו ללקוחות.
התפקידים המרכזיים במשרד פרסום בדיגיטל?
מרבית משרדי הדיגיטל הם עסק של איש אחד, כלומר הוא מתפעל את העסק מ – א׳ עד ת׳, החל מהשיווק, המכירות, שירות לקוחות וניהול הקמפיינים של הלקוחות.
בחברות לשיווק גדולות יש מס׳ מחלקות כשבכל מחלקה מס׳ עובדים
בעלים, אחראי על בניית האסטרטגיה.
מנכ״ל הוצאת האסטרטגיה מהכח אל הפועל.
מנהל פיתוח עסקי – תפקידו ליצור שיתופי פעולה וערוצי רווח חדשים.
מנהל/ת משרד – תיאומים, פגישות, שיחות נכנסות.
מחלקת פרסום ממומן – מנהל מחלקה כשמתחתיו קמפיינרים. תפקיד המחלקה הוא לטפל בקמפיינים של הלקוחות ולהשיג תוצאות כמה שיותר טובות.
מחלקת קידום אורגני – מנהל מחלקה כשמתחתיו מקדמים אתרים. קידום האתרים של הלקוחות בתוצאות החיפוש.
מחלקת קופי – מנהל מחלקה כשמתחתיו קופרייטרים. כתיבת טקסטים למודעות וסרטונים אשר ימשכו תשומת לב ויניעו לפעולה.
מחלקת סושיאל – מנהל מחלקה ועובדי סושיאל שמנהלים את התוכן ברשתות עבור הלקוחות. העלאת התכנים של הלקוחות ברשתות.
מחלקת קרייאטיב – מנהל מחלקה ואנשי קרייאטיב אשר תפקידים להביא את הרעיונות היצירתיים אשר יבדלו את הקמפיינים.
מנהל קשרי לקוחות – תפקידו להיות בקשר ישיר עם הלקוחות לבדוק שהם מרוצים ולהמשיך לשפר למענם.
מחלקת גרפיקה – כל מה שקשור למיתוג, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה.
מחלקת מכירות – תפקידה לסגור לקוחות חדשים לחברה.
מחלקת וידאו – הפקה ועריכת סרטונים שיווקיים.
סוגי משרדי פרסום בדיגיטל?
ישנם מגוון של חברות לשיווק בדיגיטל החל מכאלה שמתמחות בקהלים מסוימים או תחומים מסוימים. לדוגמא משרד פרסום שמתמחה במגזר הערבי או חברה לשיווק שמתמחה בתחום הנדל״ן.
ישנם משרדי פרסום דיגטליים שמציעים מגוון שירותים כמו: בניית אתרים, בניית דפי נחיתה, קידום אתרים, פרסום ממומן, מיתוג; ישנם משרדים אשר בחרו להתמקצע בתחום אחד ולהציע רק אותו. לדוגמא חברת פרסום שעוסקת רק בפרסום ממומן.
לכל בחירה כזאת של משרד פרסום יש יתרונות וחסרונות לגבי אופן הצמיחה שלה וליכולת שלה לעזור ללקוחות להשיג תוצאות טובות יותר.
לדוגמא, משרד שמתמחה בפרסום ממומן יכול להשיג לכם תוצאות נפלאות מהקמפיין, מצד שני זה מקור התנועה היחיד שאתם מתבססים עליו ותצטרכו לעבוד עם ספקים נושפים עם תרצו לקדם את האתר שלכם והרשתות החברתיות באופן אורגני.
האם כדאי לבחור משרד פרסום בדיגיטל שקרוב למקום מגוריי?
רצוי שתיפגש באופן פיזי אחת לרבעון עם חברת הפרסום שלך על מנת לסכם את התוצאות ולהציב יעדים הלאה. כנראה שתוכל לעשות מאמץ ולהגיע לפגישה כזאת גם אם מדובר במשרד פרסום דיגיטלי שמרוחק ממקום מגורייך.
הדבר היחיד שאתה צריך לשים עליו דגש הוא האם אתה מאמין שזאת החברה שתוכל לעזור לך להשיג את היעדים שלך. במידה וכן אין לך מה לדאוג משום שהקשר הישיר והשוטף נעשה באמצעות מיילים, טלפונים ווטסאפים.
מה העתיד של משרדי הפרסום הדיגיטליים?
אם עד לפני כמה שנים לא היה קיים מקצוע כזה שנקרא יועץ שיווק בדיגיטל ולא היות חברות לשיווק דיגאיטלי, קשה לנבות האם יהיה צורך במשרד פרסום בדיגיטל גם בעתיד. התפתחות הטכנולוגיה ויכולת הלמידה והשיפור העצמי ללא מגע יד אדם של מערכות הפרסום רק הולכות ומשתכללות כך שייתכן שסוכנויות יצטרכו לשנות את האופן בו יפעלו.
למה להיעזר בשירותים של משרד פרסום בדיגיטל?
בשלב זה עדיין נדרשת הבנה טכנית של פלטפורמות הפרסום השונות על מנת להקים ולשפר את תוצאות הקמפיין ופה לחברת השיווק יש תפקיד חשוב מאוד שיחסוך לכם הרבה זמן וכסף.
בנוסף נדרש תכנון אסטרטגי של המשפך השיווקי כולו החל: ממחקר מתחרים, דיוק קהלי היעד, יצירת הצעה חזקה, בניית תוכנית השיווק והוצאתה לפועל. עסק שלא מתמחה בדברים האלה צריך להשאיר את העבודה הזאת עבור חברת שיווק מקצועית שתדע לעשות את זה עבורו.
איך משרד פרסום בדיגיטל משווק את עצמו?
בדומה לשיווק של הלקוחות משרד לפרסום באינטרנט ישווק את עצמו באותם אמצעים. התחרות גדולה מאוד בתחום הזה ועל מנת לבלוט בין כל משרדי הפרסום יש צורך בקמפיין יצרתי ושיווק מתמיד בכל דרך אפשרית.
בין אם מדובר בכתבות לקידום אורגני, יצירת רשימת תפוצה במייל, העלאת סרטוני ערך ברשתות החברתיות, יצירת מדריכים ומיני קורסים חינמיים, שליחת סמסים, ווטסאפים, וובינרים, כנסים, שיתופי פעולה וכל מה שרק על מנת לתקוף בכל החזיתות.
הדרך המרכזית שמשרד פרסום יכול לבדל את עצמו היא בעיקר ביצירת מותג חזק שבנוי על ערך ללקוחות. בשיטה הזאת הלקוח הפוטנציאלי לא רואה אתכם כעוד משרד שצועק שהוא הכי טוב, אלא כמישהו שנותן תוכן איכותי ובאמת רוצה לעזור.
אתם פותחים להם דלת להכיר אתכם וממשיכים לשלוח תוכן איכותי שירצו לצרוך. ככה אתם מגדילים את החיבור אליהם ובסופו של דבר תזמינו אותם לשיחת ייעוץ אישית ללא עלות בה תנסו לעזור להם ובסופו של דבר להפוך אותם ללקוחות.