הדרך הכי טובה להביא לקוחות שרוצים לקנות את המוצר או השירות שלך היא באמצעות פרסום בדיגיטל. הסיבה המרכזית לכך היא שעלויות הפרסום נמוכות באופן יחסי לכמות החשיפה והפניות שניתן לקבל. בנוסף ניתן בקלות לנתח את הנתונים ולהגיע להחזר השקעה חיובי.
הפלטפורמות המובילות לפרסום באינטרנט הם גוגל ופייסבוק כשאליהם מצטרפות: אינסטגרם, יוטיוב, אווטבריין, טאבולה וטיקטוק.
כדי לשלוט בכל הפלטפורמות הללו צריך להכיר אותן לעומק ולהיות מעודכנים בשינויים. משרד פרסום דיגיטלי מחזיק צוות עובדים מיומן של קופרייטרים, קמפיינרים, גרפיקאים, אנשי קרייאטיב ווידאו שיכולים לבנות אסטרטגיה שלמה שתעזור לכם להשיג את היעדים של העסק שלכם באמצעות שיווק באינטרנט.
מה צריך לדעת לפני שבוחרים משרד פרסום דיגיטלי?
בקשו לקבל שמות וטלפונים של לקוחות מרוצים.
בדקו מי יטפל בכם באופן שוטף אחרי שתתחילו לעבוד ונסו לשוחח איתו כדי לראות שמדובר במישהו שאתם מתחברים אליו.
נסו להבין כל כמה זמן תקבלו דיווח על הנתונים ומה הנתונים המרכזיים שיוצגו לכם.
איזה עוד שירותים יכול לספק עבורכם אותו משרד פרסום מלבד הספקה של לידים.
מה עלות השירות, מה ההתחייבות שלכם והאם יש התחייבות כלשהי של אותו משרד פרסום בדיגיטל.
האם כדאי לכם להיעזר במשרד פרסום דיגיטלי?
זה ברור שאנחנו לא אובייקטיבים אבל התשובה היא בהחלט כן. כל בעל עסק צריך להתמחות בתחום שלו ולשכור את שירותים של נותני שירותים חיצוניים שישלימו אותו ויעזרו לו להשיג את היעדים.
משרד פרסום באינטרנט שיודע את העבודה שלו יבנה עבורכם אסטרטגיה שלמה מתוך ראייה עתידית למקום שאליו אתם רוצים להביא את העסק שלכם ולא רק לקמפיין של כאן ועכשיו.
אילו שירותים מציע משרד פרסום דיגיטלי?
ייעוץ שיווקי:
מדובר בשירות שמספקים מעטים ממשרדי הפרסום הדיגיטלי. מדובר בשירות שדורש ידע רחב של השוק ויכולת ניתוח מעמיקה של המתחרים. בנוסף כולל השירות סיכום של הצעדים שעליכם לעשות על מנת לקדם את העסק שלכם.
בניית תוכנית שיווק:
משרד פרסום דיגיטלי יכול לבנות עבורכם תוכנית שיווקית שלמה שכוללת מה המטרות הקמפיין, באלו פלטפורמות תפעלו, מה התקציב הדרוש לשם כך ועוד.
מיתוג:
עסק חדש שאין לו זהות משלו או שרוצה ליצור זהות מחודשת, יכול לשכור את שירותיו של משרד פרסום דיגיטלי לשם כך. תהליך המיתוג כולל בחירת שם, צבעים ואלמנטים גרפיים. לאחר מכן ממשיכים להפקת התוצרים בהם: לוגו, כרטיס ביקור, ניירת משרדית, באנרים, אתר, דפי נחיתה ועוד.
עיצוב באנרים:
מדובר בקבצי תמונה או גיף שמופיע בקמפיינים בפרסומיים של העסק. לכל פלטפורמות יש להתאים מידת באנרים שונים. באנר יכיל מס׳ מילים בודדות שיעבירו את ההצעה של העסק וינסו לגרום לגולשים ללחוץ עליהם. בחברה לשיווק דיגיטלי מי שאחראי לעיצוב באנרים הם גרפיקאים. מדובר באנשי מקצוע שלמדו תוכנות גרפיות ויש להם יכולת יצרתית גבוהה.
בניית אתרים:
מדובר באחת השירותים המרכזיים שמציעות חברות פרסום בדיגיטל. בניית אתר לעסק שלכם הינו צורך בסיסי. מדובר בכרטיס הביקור והדבר הראשון שאנשים יחפשו כשירצו לקבל יותר מידע על העסק שלכם.
סוגי האתרים הנפוצים שמציעות חברות לשיווק דיגיטלי הם אתרי תדמית ואתר חנות. אתר תדמית יכיל בד״כ 4-8 קטגוריות בהן: דף הבית, אודות, השירותים שלנו, עבודות לדוגמא, רשימת לקוחות וצור קשר. המטרה של אתר תדמית היא לקבל פניות.
אתר חנות הוא אתר שמכיל בתוכו מגוון קטגוריות וקטגוריות משנה שמציגות את המוצרים שלכם ומאפשרים להזמין ישירות באתר.
בניית דפי נחיתה:
לצורך הצלחה בקמפיין פרסומי ישתמש משרד פרסום דיגיטלי בדף נחיתה. מדובר בדף בודד שבנוי בדרך כלל משלושה עד שמונה חלקים ברצף הגיוני שמטרתם היא לגרום למבקרים להשאיר פרטים.
בין אם מדובר בפרטים לצורך הורדת מדריך או להרשמה לשיחת ייעוץ לא כל חברה לשיווק באינטרנט יודעת ליצור דף נחיתה ברמה גבוהה. כדי ליצור דף נחיתה מוצלח שישיג כמה שיותר המרות צריך משרד פרסום באינטרנט להקפיד על שלושה דברים מרכזיים: קופי חזק, עיצוב מושך, מהירות הדף.
פרסום ממומן:
מדובר בשירות המרכזי שמציעות רוב החברות לשיווק באינטרנט. פרסום ממומן מאפשר לכם להשקיע כסף ולהשיג תנועה חשיפה למוצר או לשירות שלכם תוך מספר שעות. למעשה אתם משלמים לגוגל או לפייסבוק כדי שיעזרו לכם להשיג לקוחות.
כפי שציינו הקמה של קמפיין פרסום אינטרנטי כוללת הרבה מרכיבים החל מגיבוש המסר השיווקי, עיצוב המודעות, הקמת הקמפיין, שיפור ומעקב. בתור בעלי עסקים עדיף שתתמקדו במה שאתם הכי טובים ותתנו למשרד פרסום דיגיטלי לעשות את העבודה הזאת עבורכם.
קידום אורגני:
בניגוד לפרסום ממומן קידום אורגני הוא תהליך ארוך יותר ולא כל משרדי הפרסום מציעים אותו. למעשה מדובר בקידום של ביטויים רלוונטיים לתחום בו אותם באמצעות כתבות תוכן באתר שלכם וקישורים נכנסים.
ככל שתיצרו יותר תוכן ותשיגו קישורים נכנסים גוגל יסרוק את האתר ויקדם אותו בתוצאות של מנוע החיפוש. לדוגמא, כחברת פרסום בדיגיטל אנחנו משקיעים ביצירת כתבות תוכן לביטויים שאנחנו רוצים לקדם ושיביאו תנועה לאתר. חלק מהביטויים שאנחנו מקדמים הם: משרד פרסום, מיתוג לעסקים, שיווק לעסקים ועוד.
ישנם תחומים תחרותיים שדורשים הרבה מאמץ כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש. בנוסף לכך שתהליך קידום אתרים לוקח חצי שנה עד שנה כדי להתחיל ולראות תוצאות, לא תמיד זה מצליח.
קידום ברשתות החברתיות:
קידום ברשתות החברתיות באמצעות תוכן אורגני הוא תהליך שכל עסק צריך לקחת בחשבון. הדבר הראשון שלקוחות עושים היום עוד לפני שהם יוצרים איתכם קשר הוא לבדוק את החשבונות שלכם בפייסבוק ואינסטגרם.
אין מקום שני לרושם ראשוני ואתם חייבים לדאוג לנראות מושכת לעין. משרד פרסום באינטרנט שנותן מגוון שירותים בד״כ יציע גם שירות כזה. במסגרת השירות הוא יכתוב, יעצב ויעלה פוסטים לדפים שלכם.
סרטונים שיווקיים:
וידאו הוא אחד הכלים הכי חזקים כיום ליצירת חשיפה רחבה. חלק ממשרדי הפרסום באינטרנט מחזיקים צלם ועורך שלהם ואחרים נעזרים בפרילנסרים על מנת לתת את השירות הזה ללקוחות שלהם.
פעמים רבות ההבדל בין קמפיין חלש לכזה שמייצר עשרות עד מאות לידים בחודש הוא שימוש בסרטון.
מדוע עדיף לך לעבוד עם משרד פרסום דיגיטלי?
במידה ואתה רוצה להשיג לקוחות לעסק שלך עומדות בפנייך שלוש אפשרויות:
1. ללמוד את הדברים בעצמך –
היתרון הברור הוא שלא תיהיה תלוי באף אחד ותוכל לעשות את הדברים בעצמך.
החיסרון הוא שזה דורש עשרות עד מאות שעות למידה ולהיות עם היד על הדופק לגבי שינויים וחידושים שמתרחשים כל הזמן.
2. לשכור את שירותיה של אחת מהחברות לפרסום בדיגיטל –
היתרון הוא בכך שיש מי שמטפל עבורך בדברים ויש לו מטרה לא פחות משלך להצליח כדי שתמשיך לעבוד איתו.
החיסרון – עלות חודשית שצריך לקחת בחשבון כמו גם ספק שצריך לעקוב אחרי העבודה שלו.
3. להעסיק מנהל שיווק פנימי –
היתרון – אדם שמחויב רק להצלחה של העסק שלך. הוא מוביל חשיבה ומהלכים נוספים מלבד קמפיין.
החיסרון – משכורת גבוהה, תנאים וכל מה שמסביב. בנוסף מנהל שיווק פנימי מוגבל בכמות הידע והיכולות שלו ויצטרך פעמים רבות להיעזר בשירותים של חברת פרסום חיצונית.
מה היתרון בשימוש בסוכנות דיגיטל לטובת קידום העסק שלך באינטרנט?
במשפט, סוכנות פרסום דיגיטלי תחסוך ממך זמן והתעסקות ותעזור לך להשיג את המטרות שלך.
מהן השאלות שכל עסק חייב לשאול לפני שהוא בוחר משרד פרסום דיגיטלי?
השאלות החשובות שכל עסק צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מתקשר עם משרד דיגיטל:
מה הציפיות שלי מחברת הפרסום באינטרנט שאבחר בה?
תוך כמה זמן אני מצפה שאותה חברה לשיווק באינטרנט תשיג את התוצאות?
האם יש לי תקציב וסבלנות ואני מבין שפרסום באינטרנט הוא תהליך מתמשך?
רק אחרי שאתם מבינים את כל המשמעויות תתחילו בחיפוש אחרי חברת פרסום באינטרנט.
איך למצוא חברה מקצועית לשיווק באינטרנט?
שיטה ראשונה
הדרך הקלה ביותר כדי למצוא חברת פרסום דיגיטלי היא פשוט להריץ חיפוש בגוגל על הביטויים הרלוונטיים כמו משרד פרסום דיגיטלי, חברה לשיווק בדיגיטל, סוכנות פרסום דיגיטלית ועוד.
תתעלמו מהתוצאות הראשונות שהן בד״כ מודעות ממומנות ותסתכלו על התוצאות החיפוש האורגניות שמתחתיהם. כנסו לאתרים של כל אחת מהחברות לשיווק באינטרנט ותתרשמו. דבר ראשון מהנראות, דבר שני מהשירותים שהם מציעים, רשימת הלקוחות שלהם, האם יש להם התמחות ספציפית ועבדו בעבר עם עסקים בתחום שלכם.
בנוסף אני ממליץ לעשות פגישת זום או פגישה פיזית עם נציג משרד הפרסום. מדובר בחברה שתלווה אתכם במשך חודשים ואפילו שנים וחשוב שתכירו אותה.
שיטה שנייה
אם אתם מכירים בעלי עסקים שאתם סומכים עליהם ויש להם משרד פרסום דיגיטלי שהם עובדים איתו תוכלי להתייעץ איתם. חשוב להבין מה אותה חברת שיווק באינטרנט עושה עבורם והאם זה מתאים לצרכים שלכם. בנוסף כדי לכם להבין ממה הם מרוצים וממה פחות מרוצים והאם זה משהו שמקובל עליכם או שכבר בשלב הזה ימנע מכם להתקדם. הדבר האחרון שתרצו לשאול הוא מה העלות שגובה מהם אותו משרד פרסום עבור השירותים שלו והאם זה משהו שתוכלו לעמוד בו.
שיטה שלישית
חיפוש בקבוצות פייסבוק. יש מגוון קבוצות שעוסקות בשיווק ופרסום. תוכלו להצטרף לאחת מהקבוצות ולבקש המלצה על משרד פרסום דיגיטלי שמתמחה בצורך הספציפי שאתם מחפשים.
שימו לב שככל הנראה תקבלו הרבה אנשים שימליצו על עצמם. אתם רוצים לפנות להמלצות של אנשים שהמליצו על חברת שיווק שהם עובדים איתה. תנסו לזהות שם של משרד דיגיטל שקיבל כמה המלצות מאנשים שונים. צרו קשר עם אותם אנשים ונסו להבין מה החברה עושים עבורם ולמה הם ממליצים.
שיטה רביעית
חיפוש באתרים של פרילנסרים. ישנם מספר אתרים כמו xplace בהם תוכלו למצוא אנשי שיווק ופרסום. כל אחד מבעלי המקצוע מדורג לפי אנשים שרכשו את השירותים שלו. בנוסף תוכלו להתרשם באתר מתיק העבודות של אותו פרילנסר וליצור איתו קשר באופן ישיר.
מה חשוב לדעת כשחותמים על הסכם?
האם כדאי לך לנהל את מערך השיווק הדיגיטלי שלך מתוך הארגון או לתת למשרד פרסום דיגיטלי לנהל אותו עבורך?
מה היתרון בעבודה עם משרד פרסום דיגיטלי?
האם יש חסרונות לעבודה מול משרד פרסום דיגיטלי לעומת מחלקת שיווק בתוך הארגון שלי?
איך למצוא משרד פרסום דיגיטלי מומלץ?
מה חובה לזכור כשניגשים לבחור משרד פרסום דיגיטלי?
מה זה מה משרד פרסום דיגיטלי?
הכוונה לחברה אשר מקדמת את לקוחותיה באמצעות פרסום בדיגיטל. הפרסום שתבצע החברה יכול להתבצע באופן ממומן, כלומר תשלום עבור יצירת חשיפה, או פרסום אורגני שמתבסס על יצירת תוכן והעלאתו באתר וברשתות החברתיות.
מי צריך משרד פרסום דיגיטלי?
כל עסק שרוצה לקדם את עצמו וחושב לטווח ארוך צריך להעזר בשירותיו של משרד פרסום דיגיטלי.