התפתחות האינטרנט בעשור האחרון והרשתות החברתיות הביאה לעולם מקצוע חדש שנקרא פרסום בדיגיטל. התפקיד של משרד פרסום דיגיטל הוא לעזור לעסקים להשיג עוד לקוחות באמצעות פרסום באחת מהרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינקדין, או באמצעות גוגל, טאבולה, אוטבריין.
מי צריך משרד פרסום דיגיטל?
לא משנה אם מדובר בעסק קטן, בינוני או גדול, הלקוחות הפוטנציאלים נמצאים ברשת והדרך להגיע אליהם היא באמצעות פרסום ממומן. כאן נכנס לתפקיד משרד פרסום באינטרנט.
הוא ידע לשאול אתכם את השאלות הנכונות לגבי היעדים והמטרות, לעשות מחקר לקוח ומחקר מתחרים, לבנות אסטרטגיה ולהקים את הקמפיין הפרסומי בפלטפורמה שתשיג לכם את התוצאות הכי טובות. משם אותה חברת שיווק באינטרנט תעקוב אחרי התוצאות שלכם ותשאף לשפר אותם כל הזמן.
אתם חייבים להבין שהדרך הכי יעילה ומשתלמת להשיג לקוחות היא באמצעות האינטרנט. הדרך המהירה יותר היא באמצעות פרסום באינטרנט, כלומר אתם למעשה קונים תנועה בכסף.
בסופו של דבר אתם צריכים לבדוק האם זה השתלם לכם, כמה כסף השקעתם ומה היה ההחזר על ההשקעה.
מה לצפות ממשרד פרסום דיגיטל?
שיעזור לכם להשיג את היעדים
לפני שיוצאים לדרך עם קמפיין חדש חובה להגדיר יעדים מדויקים שאתם שואפים להשיג ושהם יהיו מקובלים על משרד הדיגיטל שלכם. לדוגמא, אתם צריכים להגדיר מהי כמות העסקאות החודשית שתרצו להשיג ומה העלות המקסימלית לרכישת לקוח שתוכלו לעמוד בה.
במידה ואתם יכולים לעמוד בעלות רכישת לקוח של 1000 ש״ח, משרד הדיגיטל שלכם צריך לעקוב אחרי הנתונים שלכם ולראות שעלות הליד כפול יחס ההמרה עדיין שומרים על מה שהצבתם. במידה ואתם משיגים יעד טוב יותר תוכל חברת השיווק שלכם להגדיל תקציב.
שיהיה זמין עבורכם
חברת שיווק אינטרנטית צריכה לתת שירות לקוחות במייל או בטלפון במהלך שעות היום. הרבה פעמים יש סוגיות שקשורות לקמפיין שחייבים לבדוק במיידי ולכן אתם צריכים להבין מראש מה רמת הזמינות של החברה שתעבדו איתה. חובה לבדוק את הנושא עוד לפני שיוצאים לדרך.
שיכיר את המספרים בעסק שלכם
אתם צריכים לראות את חברת הדיגיטל כשותף לצמיחה של העסק שלכם ולא עוד ספק. אתם חייבים לערב אותם בנתונים של העסק ולדאוג שיש להם גישה לשיחות של מחלקת המכירות כדי להבין איך מטפלים בליד ומה ניתן לדייק בקמפיין כדי לשפר את הדברים. אל תחפשו חברה שהיא רק מכונת לידים בלי שום הבנה בבניית אסטרטגיה והוצאתה לפועל.
איך לבחור משרד פרסום דיגיטל?
ברמה הטכנית יש שתי אפשרויות מרכזיות. הראשונה היא להריץ חיפוש בגוגל, לקרוא ביקורות, להתרשם מהאתר ותיק העבודות ואז להתחיל ליצור קשר ולסנן משרדים שלא נראים לכם רלוונטיים מבחינת השירות, הצוות, הניסיון ועוד. רק לאחר מכן תיפגשו פיזית עם 3 עסקים שהרשימו אתכם ותקבלו החלטה.
הדרך השנייה לבחור משרד פרסום היא באמצעות המלצות של עסקים אחרים שיש להם חברה והם מרוצים. חשוב להבין שמה שמתאים להם לא בהכרח יתאים לכם ולכן חשוב שתיפגשו איתם ותשאלו את כל הדברים שחשובים לכם.
מה לבדוק לפני שבוחרים חברת פרסום דיגיטל?
ניסיון עם התחום שלכם
אתם צריכים לוודא שלחברת השיווק שלכם יש ידע וניסיון קודם עם התחום שלכם, שהם ניהלו קמפיינים והשיגו תוצאות ללקוחות. זה יחסוך לכם המון זמן וכסף בעקומת למידה שהחברה תבצע על חשבונכם.
חברת שיווק שכבר פעלה בתחום שלכם תדע לבנות קמפיין באופן הרבה יותר מהיר כי היא מכירה את הכאבים והרצונות של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. היא תוכל ליצור בצורה הרבה יותר מהירה, קופי חזק, לעצב מודעות, לבנות דף נחיתה ולהרים את הקמפיין.
צוות רחב
חשוב להבין שיש למשרד השיווק שלכם צוות רחב כך כל אחד מביא מהניסיון והיצרתיות שלו ובסוף הדברים מתחברים לכדי קמפיין מוצלח. בנוסף כשיש צוות הדברים פועלים בצורה הרבה יותר מהירה כי הם מתחלקים בין כמה אנשים.
כשעובדים עם פרילנסר שעושה הכל בעסק הדברים יכולים לקחת יותר זמן ואתם תלויים באדם אחד.
המלצות
בקשו לקבל מחברת הדיגיטל שאיתה תרצו לעבוד המלצות של לקוחות מרוצים. רצוי שההמלצות יהיו בוידאו ולא בטקסט, בנוסף אתם רוצים לבקש טלפונים של ממליצים ולהתקשר אליהם.
בשיחה תבדקו אם הם עדיין עובדים יחד, מה התוצאות שמשרד הדיגיטל השיג להם והאם הם היו ממליצים לעבוד איתם.
תתפלאו שלמרות ששלחו לכם אותם כממליצים הרבה פעמים תוכלו להבין מהשיחה שיש לא מעט דברים שהם לא מרוצים. חשוב לרשום את אותם הדברים כדי לעשות סיכום והשוואה לאחר מכן ולהחליט מה חשוב לכם ועל מה תוכלו להתפשר.
חיים את הקמפיין
פרסום ממומן בדיגיטל הוא לדעת את המספרים. אתם חייבים לוודא שהחברה שאיתה תעבדו עוברת על הקמפיינים ברמת היומית, שמה לב לכל העלויות החל מעלות לחשיפות, העלות לקליק, עלות לצפייה בדף והעלות לליד. אם יש שינויים חריגים בקמפיין היא צריכה להיות עם יד על הדופק ולעשות התאמות.
דיווח
חשוב להבין כל כמה זמן הם שולחים לך דוחות מעקב, מה מכילים הדוחות האלה ולוודא שדברים כמו לידים כפולים לא נספרים.
מה השירותים שמציעה חברת פרסום דיגיטל?
הפוקוס העיקרי של חברת פרסום דיגיטלי הוא קמפיינים ממומנים, אך לרוב היא תציע שירותים נוספים כמו:
קידום אורגני
מדובר בדרך נוספת להשיג פניות חמות של לקוחות מגוגל. הם יקדמו לכם את האתר באמצעות יצירת כתבות תוכן בביטוי מפתח שקשורים לתחום שלכם וקישורים נכנסים מאתרים אחרים. ככל שהאתר יתקדם בתוצאות החיפוש בביטויים האלה כך תגדל התנועה אליו וכמות הפניות והלקוחות שתשיגו בסופו של דבר.
בניית אתרים
חברות פרסום באינטרנט תבנה עבורכם את האתר או שתשתף פעולה עם חברה לבניית אתרים. חשוב להבין שמלבד הקמפיין שיפנה לדף נחיתה אנשים יבדקו אליכם באינטרנט ויחפשו לראות אתר של חברה רצינית.
אתם חייבים שיהיה לכם אתר שמייצג את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר וייתן רושם ראשוני מעולה למי שנכנס אליו.
מיתוג
בנוסף לאתר חשוב שגם הנראות בפלטפורמות החברתיות תראה טוב ותמשיך את הקו העיצוב של האתר שלכם. גם כאן חברת הפרסום הדיגטלי צריכה לדאוג שכל הנכסים הדיגיטליים שלכם יראו כמו שצריך כי אנשים יבדקו גם שם עליכם.
קידום ברשתות החברתיות
הדף העסקי שלכם בפייסבוק, חשבון האינסטגרם, היוטיוב והטיקטוק צריכים להיות מעוצבים ושיהיה בהם תוכן. גם אם חברת הפרסום הדיגיטלי לא מטפלת בדברים האלה באופן ישיר צריך להיות לה שיתוף פעולה עם חברת אחרת שזאת ההתמחות שלה.
צריך להבין שקמפיין יביא לכם תוצאות מעולות אבל אתם חייבים לבנות את המותג שלכם לאורך זמן כי זה בסופו של דבר מה שמנצח. מותג חזק צריך להקפיד על נראות ותוכן ברמה הגבוהה ביותר ולהבין שמדובר במשחק לטווח ארוך. אי אפשר להתייאש רק בגלל שלא מקבלים לייקים או תגובות.
בשורה התחתונה משרד פרסום דיגיטל הוא חלק אינטגרלי מהעסק שלכם. אל תנסו לעשות את הדברים בעצמכם משום שדרוש ידע ומומחיות כדי להצליח בפרסום בדיגיטל ורק חברה שחיה את התחום תוכל להשיג לכם את התוצאות שאתם רוצים.