כל מה שצריך לדעת על פרסום באינטרנט
רוצה יותר לידים ולקוחות? קבל ייעוץ שיווקי במתנה.
לתיאום פגישה לחץ

רוצה יותר לידים ולקוחות?
קבל ייעוץ שיווקי במתנה.
לתיאום פגישה לחץ

תוכן עיניינים
כמעט לכל עסק כיום יש נוכחות כלשהי באינטרנט – בין אם מדובר בעסק קטן או גדול, כזה שמוכר מוצר או שירות, עסק עם קהל ממוקד מאוד או כללי – כולם רוצים את אותו הדבר: להגיע לקהל כמה שיותר גדול, להשקיע כמה שפחות משאבים ולהשיג את התועלת המרבית.
יש שיטה יעילה להשיג את הדברים הללו ובמקביל לגרום לכל הלקוחות הפוטנציאלים להכיר את העסק שלך: פרסום באינטרנט.
מהו פרסום באינטרנט?
פרסום באינטרנט הוא אסטרטגיה שיווקית שעושה שימוש בתנועה של גולשים המגיעה לאתר / דף נחיתה או עמוד באחת מהרשתות החברתיות ומציגה את המסר השיווקי לקהל הנכון. לפרסום באינטרנט יש שמות נוספים כמו שיווק דיגיטלי / פרסום בדיגיטל.
בניגוד לפרסום המסורתי בטלוויזיה, רדיו ועיתונים, הפרסום באינטרנט נגיש הרבה יותר לכל עסק ומאפשר להגיע בקלות וביעילות להגיע לקהל היעד. זה ברור לכל עסק מתחיל שהוא חייב אתר, נוכחות ברשתות החברתיות ואסטרטגיה לשיווק באינטרנט. המציאות כיום, היא שללא פרסום באינטרנט יהיה קשה מאוד להשיג תוצאות.
היתרונות של פרסום באינטרנט
מאפשר להגיע לקהל רחב:
פרסום באינטרנט עוזר להגיע לקהל ממוקד ורחב. ניתן לטרגט את האנשים שבסבירות גבוהה יותר מתעניינים במוצר או בשירות שלך. ישנם מס׳ סוגי מודעות מרכזיים בהן ניתן לעשות שימוש לצורך פרסום בדיגיטל בהם: מודעות תמונה או טקסט (בגוגל), מודעות וידאו ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם או מודעות המובילות לכתבות תוכן כמו טאבולה ואוטבריין. מדובר מגוון רחב של אפשרויות למפרסם.
אנשים מחפשים מידע במנועי החיפוש כמו גוגל, יאהו ובינג על מוצרים ושרותים. באמצעות פרסום באינטרנט ניתן להציג את העסק שלך לכ – 4.5 ביליון הגולשים מכל העולם. בקלות ניתן לטרגט את כל העולם באינטרנט.
אתה קובע את תקציב הפרסום:
לפי מחקר שבוצע לאחרונה העלות המינימלית להגיע לקהל של כ – 2000 איש באינטרנט לעומת אמצעי פרסום אחרים זולה פי שלושה. כל עסק יכול לקבוע את התקציב אותו הוא מעוניין להשקיע ולהפיק את המירב מהמשאבים שלרשותו.
מזרים תנועה באופן מיידי:
ככל שתשיג יותר מבקרים באתר / בדף הנחיתה, הפוטנציאל להשיג יותר לקוחות גדל. המטרה שלך היא ליצור פרסום שיעורר סקרנות ויניע את הגולשים שצופים בו להקליק אליו ולהגיע לאתר. כאשר עולים עם קמפיין באינטרנט ניתן להתחיל לראות תוצאות תוך זמן קצר.
ניתן להגיע לקהל מדויק:
בניגוד לפרסום המסורתי שמגיע לכולם ללא הבחנה, את הפרסום באינטרנט ניתן לתפור לקהל ממוקד. אנשים שיש סיכוי גדול להמיר אותם ללקוחות. בפייסבוק לדוגמא ניתן להחליט כשבוחרים קהל שייחשף למודעה: מאיזה אזור גאורפי, גיל, מין, תחומי עניין, התנהגויות, מאפיינים דמוגרפיים ועוד.
ריטרגטינג:
יש לך אפשרות להציג מודעות לקהל שהביע עניין במוצר או בשירות שלך אבל לא התקדם בתהליך. תהליך זה נקרא ריטרגטינג. באמצעות פיקסל (שורת קוד) שנשתול באתר אליו אנו מכוונים את הפרסום, ״נצבע״ את הקהל שלחץ על המודעה ולאחר מכן נוכל להציג לו מודעה חדשה. לדוגמא, ״ראינו שהתעניינת במדיח הכלים שלנו, תרצה שמומחה שלנו יעזור לך להבין איזה מדיח מתאים לך?״
יצירת מספר נקודות מגע עם הקהל שלך:
פרסום באינטרנט מאפשר לך להיות במקום ובזמן הנכון עבור הקהל שלך. אם יש לך חנות תכשיטים קטנה, את יכולה לתקשר עם הקהל שלך באמצעות אינסטגרם או פינטרסט כדי להציג את המוצרים. כדי ליצור יחסים מתמשכים ולשתף במידע חדשותי ניתן להשתמש במיילים שיווקיים. שילוב הכלים השונים מאפשר להציג את המידע בצורה הנוחה ביותר שכל אחד אוהב לצרוך אותו.
ניתן למדוד את הפרסום:
בניגוד לשיווק באופליין, בה האפיקטיביות של עלות הפרסום נעשית ע״י הערכה בלבד, באונליין אפשר לדעת בדיוק אם המאמץ השיווקי הניב פירות ומה בדיוק עבד או לא ובהתאם לכך לשפר.
הכלים המרכזיים לפרסום באינטרנט:
אתר אינטרנט:
אתר אינטרנט הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בעסק שלך. זה הבית שלך ברשת, קהל שמתעניין במוצר או בשירות שלך יכנס לאתר על מנת לקבל מידע נוסף. במרבית המקרים האתר שלך הוא זה שיצור אצלם את הרושם הראשוני על העסק שלך.
במידה ותפנה את הקמפיינים הממומנים לאתר ותביא תנועה של גולשים, העיצוב יקבע באופן ניכר את מידת ההצלחה או הכישלון של הקמפיין. המשמעות הנובעת מכך היא שהאתר צריך להיות מהיר, ידידותי וכזה שיגרום להם לרצות לשהות בו ובסופו של דבר ישיג המרות.
בנוסף האתר הוא כלי ליצירת אמון עם הגולשים, אתר לא מעודכן, לא מאובטח ובעל מראה חובבני יביא לכך שהגולש לא יסמוך על העסק שלך וינטוש אותו. אתר מקצועי הוא המרכיב החשוב ביותר בנוכחות שלך ברשת.
SEO – קידום אורגני
מטרתו של קידום אורגני היא להגדיל את כמות ואיכות התנועה לאתר (בלי להשקיע כסף בפרסום) באמצעות מנועי החיפוש. בארץ מדובר על להתברג במקום כמה שיותר גבוה בגוגל.
כדי להבין את הדברים יותר לעומק נתמקד בכל אחד מהם:
תנועה איכותית:
אפשר להשיג כמות מבקרים גדולה לאתר אבל אם הם לא רלוונטיים מדובר בתנועה שהיא לא איכותית. לדוגמא, אם אתה מוכר טלוויזיות של סמסונג באתר, אבל מגיעים אליך גולשים שחיפשו בכלל פלאפונים של סמסונג, מדובר בקהל לא רלוונטי.
כמות התנועה:
ברגע שהאנשים הנכונים מתוצאות החיפוש בגוגל, יגיעו לאתר שלך, יגדל הסיכוי להשיג יותר לקוחות.
תנועה אורגנית:
המודעות הממומנות יופיעו בראש תוצאות החיפוש של גוגל (יהיה כתוב מודעה), אחריהן יופיעו התוצאות האורגניות. כלומר, תוצאות שלא שולם כסף על מנת שיוצגו.
איך עובד הקידום האורגני?
ניתן לחשוב על מנוע חיפוש כאתר בו אתה מקליד או מבצע חיפוש קולי וכמו סוג של קסם מוצגת רשימת קישורים לאתרים שיכולים לענות על השאלה שלך. זה נכון שכך מתבצע התהליך, אבל האם שאלת את עצמך מה קורה מאחורי הקלעים של אותו פלט של קישורים שאתה מקבל?
ככה זה עובד: לגוגל יש זחלן שעובד ללא הפסקה ואוסף מידע על כל התוכן שהוא מוצא באינטרנט. הזחלן מביא את כל המידע למנוע החיפוש שבונה סוג של אינדקס. האינדקס הזה מוזן באמצעות אלגוריתם שמנסה למצוא התאמה לחיפוש שלך.
Pay-per-Click תשלום עבור כל קליק –
מדובר על מודל פרסום אינטרנטי בו המפרסמים משלמים בכל פעם בה גולש לוחץ על המודעה שלהם. ישנן סוגים שונים של מודעות פרסום עבור כל קליק, הנפוצות ביותר הן מודעות הפרסום של גוגל. מודעות אלו יופיעו כאשר מבצעים חיפוש בעיקר של שירות או מוצר, זה יכול להיות כל דבר החל ממוצץ לתינוק ועד לרכישת דירה.
איך מודל הפרסום הזה עובד?
על מנת שהמודעות יוצגו בתדירות גבוהה יותר ובמקומות הראשונים, לא מספיק להשקיע יותר כסף מהמתחרים. התוצאות של המודעות נקבעות באמצעות סוג של מכרז אוטומטי שגוגל מבצע שכולל קריטריונים שונים שעוזרים לקבוע את הרלוונטיות שלהן.
פרסום ברשתות החברתיות
הרשתות החברתיות כמו: פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם מעניקות הזדמנות אדירה להגיע ולהתחבר לקהל שלך. זאת גם הסיבה לכך שהרשתות החברתיות הפכו לאחת הדרכים הטובות לפרסום ברשת.
ישנם למעלה משלושה מיליון משתמשים פעילים בפייסבוק בישראל וכמובן עוד רבים בשאר הרשתות החברתיות. כמובן שקהל גדול מתוך אותם המשתמשים הם הלקוחות הפוטנציאלים שלך. כדי להגיע אליהם תצטרך להשקיע כסף בפרסום.
מלבד העובדה שניתן להגיע לקהל ממוקד מאוד, מדובר בפרסום בעלות נמוכה באופן יחסי לכמות החשיפה שניתן לייצר באמצעותו.
שיווק באמצעות תוכן
שיווק באמצעות תוכן היא שיטת שיווק של יצירת והפצת תוכן בעל ערך, רלוונטי ובאופן עקבי, על מנת למשוך קהל ממוקד ואיכותי שיהפוך ללקוחות. ניתן לבצע שיווק באמצעות תוכן במספר אופנים וכדי לעשות זאת באופן נכון, אתה צריך להחליט איזה סוג תוכן הקהל שלך מעדיף לצרוך:
פוסטים בבלוג:
יצירת בלוג (ארכיון כתבות) באתר מאפשרת לתת מידע לקהל שלך ולכאלו שהגיעו לאתר בפעם הראשונה מתוצאות החיפוש. חשוב לעדכן את הבלוג על בסיס קבוע ולשם כך יש ליצור רשימת רעיונות לתכנים, לתזמן את הכתיבה והעלאה שלהם לאתר.
ספר דיגיטלי:
המטרה של ספר דיגיטלי היא לתת לגולש ערך שיעזור לו לפתור בעיה ספציפית. לדוגמא: ״איך להשיג יותר לידים מקמפיין בפייסבוק״. הספר הוא סוג של ״שוחד״ חינמי שתמורתו יקבל העסק את הפרטים של המתעניין וכך יוכל לשמור איתו על קשר ולשלוח מידע נוסף.
וידאו:
כאשר עושים שימוש בוידאו כחלק מאסטרגיית התוכן, חשוב לדבר בסרטון על נושאים כמה שיותר ״ירוקי עד״. כלומר, כאלו שבסבירות גבוהה יהיו רלוונטים גם בעוד שנה ויותר. כך תוכלו להימנע מעדכון או מחיקת סרטון שכבר לא רלוונטי. דוגמא לסרטון כזה יכולה להיות, ״מהם 5 השלבים כדי להפוך מתעניין ללקוח בשיחה טלפונית?״. את הסרטון כמובן נפיץ ברשתות החברתיות על מנת ליצור חשיפה.
אינפוגרפיקה:
אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים וזה בדיוק התפקיד של אינפוגרפיקה. באמצעות תמונה נרצה לפשט ולהסביר נושא מסוים עם כמה שפחות מלל. אינפוגרפיקה מופיעה בד״כ בפוסטים בבלוג והיא מסכמת את הכתבה.
צ׳קליסט:
קובץ המכיל עמוד עד שלושה בד״כ ונותן את הצעדים / הדברים המרכזיים שיש לבצע בנושא מסוים. זהו סוג של קיצור דרך וסיכום אחרי שקראתם והבנתם את הנושא בשלמותו.
תיאור מקרה (קייס סטאדי):
מאפשר לכם להציג את ההצלחה של העסק באמצעות התוצאות של הלקוחות. דוגמא לקייס סטאדי יכולה להיות: ״איך הצלחנו להגדיל ב – 47% את כמות הלידים ולהקטין את העלות לליד בקמפיין של יועץ משכנתאות״. חשוב להראות את כל התהליך ולחשוף את הנתונים על מנת לבסס את האמינות שלכם כמומחים.
שיווק במייל:
שיווק באמצעות מיילים (מכונה גם ניוזלטר), היא שיטת שיווק בה משתמשים עסקים רבים בעיקר בתחום האי קומרס (חנויות אינטרנטיות). מדובר במיילים אוטומטיים שנשלחים לקבוצה גדולה של אנשים בו זמנית שהשאירו את הפרטים שלהם.
המפתח לשיווק מוצלח במייל הוא פרסונליזציה. כלומר התאמת המסר הנכון לקהל הנכון ולא שליחת מייל כללי לכולם. היתרון הגדול של רשימת דיוור הוא שמדובר בנכס שלך שלא עולה כסף ועוזר לחזק את המותג שלך, ליצור יחסים עם הלקוחות ולהגדיל את המכירות.
שלבים שצריך לדעת לפני שמפרסמים את העסק באינטרנט:
1. ניתוח swot – מדובר באחד המודלים הרווחיים ביותר לתכנון וניהול אסטרטגי ולבחינת יכולת הארגון לייצר תחרותי בסביבה שבה הוא פועל.
2. הגדרת מטרת הקמפיין – מה אתה מעוניין להשיג: חיזוק המותג / המרות / חשיפה ועוד.
3. מחקר – שוק, מתחרים, לקוחות.
4. הגדרת הלקוח האידאלי – הלקוח אליו נרצה להגיע.
5. בחירת ערוצי הפרסום – פייסבוק, אינסטגרם, גוגלף יוטיוב, טיקטוק.
6. גיבוש המסר הפרסומי.
7. עיצוב המודעה.
8. התחלת הקמפיין.
מי הלקוח האידאלי שלך?
לפני שיוצאים בקמפיין הדבר החשוב ביותר הוא להכיר לעומק את קהל היעד שלך על מנת שתוכל להציג להם את המסר המתאים. מלבד הדברים הבסיסיים כמו: גיל, מין, אזור גאוגרפי, תחומי עניין ומצב משפחתי, המיקוד המרכזי צריך להיות על המצב המצוי (הבעיה) והמצב הרצוי (התוצאה) של קהל היעד.
4 שלבים ליצירת מודעה מנצחת!
אני מאמין שמודעה טובה היא כזו שנכתבה ועוצבה על מנת ליצור חיבור עם הקהל שלך. ברגע שנוצר אותו החיבור, הקורא מבין את הצורך במוצר או בשירות שלך וזה יוצר אצלו תחושת דחיפות לרכוש אותו. אלו ארבעת השלבים ליצירת מודעה חזקה:
1. כותרת שמייצרת סקרנות –
איך לרדת במשקל היא כותרת משעממת ודי נדושה, לעומת זאת כותרת כמו איך הצלחתי לרדת 5 קילו תוך שבועיים בלי לוותר על לחם ומתוקים? – זאת כבר כותרת סופר מעניינת.
2. סיפור שיוצר הזדהות –
אם נמשיך בדוגמא של המודעה בנושא ירידה במשקל, סיפור טוב יתייחס לכך שתמיד הייתי במשקל יתר ולמה זה הפריע לי (במציאת בת זוג, התביישתי להוריד חולצה בים וכו׳). לאחר מכן הסיפור יתייחס לניסיונות שעשיתי כדי לרדת במשקל אבל שום דבר לא עבד עד היום. המטרה היא לראות למי שקורא את המודעה שאתה מכיר את הבעיה שלו ולגרום לו ליצור הזדהות ושהוא לא היחיד שנתקל בקושי הזה.
3. להתמקד ביתרונות לא במאפיינים
עכשיו ארצה לספר על הדיאטה החדשה שגילתי ובאמת עובדת. אנחנו לא רוצים להיכנס במודעה לפרטיים טכניים משעממים כמו מה התפריט היומי שכוללת הדיאטה, אלא לגעת ביתרונות שלה לעומת כל מה שהכרת עד היום, לדוגמא:
* אתה יכול לאכול כל מה שאתה אוהב ולרדת במשקל.
* אין צורך בפעילות גופנית מפרכת.
* ניתן להשיג תוצאות במהירות ולשמור עליהם בקלות לאורך זמן.
4. הנעה לפעולה –
כדי לגרום לקורא לפעול עכשיו צריך להניע אותו. הדרך הטובה ביותר היא באמצעות יצירת הגבלה של זמן או מקום, לדוגמא:
* נותרו 3 מקומות אחרונים לכנס שלנו בו תוכל לשמוע את כל הפרטים על הדיאטה החדשה.
* ההרשמה לכנס שלנו בו תוכלו לשמוע הכל על הדיאטה החדשה נסגרת מחר ב – 20:00.
נסגור את המודעה בפעולה שעליו לעשות, להרשמה לחץ כאן…
לסיכום, הפרסום באינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מכל עסק שמעוניין לגדול. לפני שמעלים קמפיין חשוב להכיר את קהל היעד לעומק ולהגיע אליו עם המסר הנכון שיגרום לו להמיר.
