עולם השיווק עבר מהפכה עצומה בעשור האחרון כשהשיא הגיע ב- 2018, כשסך ההוצאות בעולם על פרסום בדיגיטל עקפו את ההוצאות על פרסום בטלוויזיה. יותר ויותר עסקים מבינים שהדרך הכי טובה כיום להשיג לקוחות היא באמצעות שיווק דיגיטלי.
בכתבה הבאה נציג בפניכם את: היתרונות המרכזיים של שיווק דיגיטלי לעסקים, מהן האפשרויות השונות שעומדות בפניכם כדי לשווק את העסק שלכם בדיגיטל? האם לשווק בעצמכם או באמצעות חברת שיווק דיגיטלי לעסקים?
מה זה שיווק בדיגיטל?
בקצרה, שיווק דיגיטלי מתייחס לשיווק באמצעות אמצעים אלקטרוניים או באמצעות האינטרנט. זה ביטוי נוסף לביטוי שיווק באינטרנט. היום מרבית העסקים בישראל עושים פעילות שיווקית כלשהי באמצעות הדיגיטל, משום שבקלות הם יכולים להגיע לקהל רחב.
מהן האפשרויות שעומדות בפני עסקים שרוצים לעשות שיווק דיגיטלי?
ישנן מס׳ אפשריות לשיווק בדיגיטל:
קידום אורגני בגוגל
פרסום ממומן ברשתות החברתיות
קידום באמצעות תוכן ברשתות החברתיות
שיווק במייל
שיווק באמצעות משפיעני רשת
שיווק שותפים
בעבר עסקים היו מגיעים לקהל שלהם באמצעות ערוצים כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונים, אירועים ותיבת הדואר. כיום כשאנשים מבלים יותר באונליין, עסקים מנסים להגיע ללקוחות פוטנציאלים באמצעות הערוצים הדיגטליים. לפני שיוצאים לדרך חשוב להבין את היתרונות של שיווק באינטרנט.
מהם היתרונות של שיווק דיגיטלי לעסקים?
תוצאות מידיות
כשמפרסמים בדיגיטל ניתן תוך זמן קצר להתחיל לקבל פניות של לקוחות פוטנציאלים.
הכל מדיד
בניגוד לפרסום במדיות ישנות כמו טלווזיה, רדיו ועיתונים, ניתן למדוד בדיוק כשמפרסמים בדיגיטל כמה השקעתם וכמה הכנסתם. חוץ מהשורה התחתונה יש עוד הרבה מאוד פרמטרים שניתן לבחון ולקבל מידע מה בסופו של דבר מניע את הקהל שלכם וגורם להם לפעול.
הקהל שלכם נמצא בדיגיטל
בישראל כ – 6 מיליון משתמשים בפייסבוק. ברור שגם הקהל שלכם נמצא שם. אתם צריכים להגיע אליו בזמן הנכון, עם ההצעה הנכונה. לפי מחקר אנחנו מבלים 4 שעות בממוצע ברשתות החברתיות כשרובן בגלישה מהנייד.
יכולות להגיע לקהל מדויק
באמצעות יכולות הטרגוט של הפלטפורמות השונות אתם יכולים להגיע לקהל המדויק שלכם. ניתן להציג מודעות לקהל ספציפי על פי פרמטרים כמו גיל, מין, אזור מגורים, השכלה, מצב משפחתי ועוד.
עלויות נמוכות
אם בעבר רק עסקים עם תקציבים גדולים יכלו להשקיע כסף בפרסום היום ניתן בעשרות שקלים בודדים ליום להגיע לחשיפה רחבה מאוד ובסופו של דבר להשיג לקוחות.
מהירות
הקמת קמפיין ממומן בדיגיטל הוא תהליך מהיר באופן יחסי במידה ויש לכם אפיון מדויק של הקהל, המתחרים וכתבתם את הטקסטים השיווקיים.
יצירת זרם קבוע של לקוחות
כשמפרסמים בדיגיטל לאורך זמן מגיעים בסופו של דבר לנתונים ממוצעים כמו כמות לידים ביום, בחודש, בשנה. כשיש את הנתונים האלה ויודעים מהי העלות הממוצעת לליד ומה העלות לרכישת לקוח, ניתן ליצור יציבות הרבה יותר גדולה בעסק בכל הקשור לגיוס לקוחות.
נגמרו הימים שהייתם מסתמכים על פה לאוזן או מפרסמים מודעה בעיתון המקומי ולא יודעים מה זה באמת יביא.
העלאת נאמנות של לקוחות
כמו שאתם בטח יודעים להשיג לקוח חדש עולה הרבה יותר מאשר לשמר לקוח קיים. קשה ליצור נאמנות אצל לקוחות אבל אם משקיעים מאמץ זה משתלם.
זה כיף למכור אבל עוד יותר כיף שלקוח מביע בך אמון ורוכש שוב. אחד הנתונים בכל הקשור לעולם האיקומרס הוא ש- 40 אחוז מההכנסות מגיעות מלקוחות שכבר רכשו בעבר באתר.
כדי ליצור נאמנות ולשמר לקוחות צריך לשמור איתם על קשר ובאמצעות הדיגיטל זה הרבה יותר פשוט. אפשר לשלוח מיילים מותאמים אישית אחרי שלמדת מה בדיוק הלקוח מחפש, הנחות ומבצעים בחגים, או לאפשר להם לרכוש ראשונים מוצר חדש. הדברים הללו גורמים ללקוח להתחבר למותג שלך ובסופו של דבר מביאים מכירות.
תעודדו את הקהל שלכם לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות. כשהם עוקבים אחריכם יש לכם גישה באופן יומיומי אליהם. ספקו לכם תוכן איכותי בעל ערך שפותר להם בעיות קטנות ואל תדחפו להם רק פרסומות.
האם לשווק בעצמכם או באמצעות חברת שיווק דיגיטלי לעסקים?
באופן עקרוני עומדות בפניכם שתי אפשרויות: הראשונה לשווק את העסק שלכם בעצמכם והשנייה לפנות לחברת שיווק בדיגיטל שתשווק את העסק שלכם.
היתרון בשיווק בעצמכם הוא חיסכון בכסף וידע חשוב שתרכשו כך שלא תיהיו תלויים באף אחד כדי להזרים לקוחות לעסק שלכם.
החיסרון בלעשות שיווק דיגיטלי בעצמכם הוא שנדרש זמן ללמידה, תצטרכו להיות מעודכנים בכל השינויים והדברים החדשים שכל הזמן מתפתחים, זה יגזול מכם זמן משמעותי ויוציא אתכם מפוקס בעסק.
היתרון המרכזי של עבודה עם משרד דיגיטל:
זאת המומחיות שלהם, יש להם צוות רחב שיכול לתת לכם את כל הפתרונות לקידום העסק שלכם, יש להם ניסיון כך שהן יוכלו לחסוך המון זמן וכסף בניסויי וטעייה, ההצלחה שלהם נגזרת מההצלחה שלכם, כך שהם יעשו הכל כדי להצליח.
החסרון המרכזי של עבודה עם חברת שיווק בדיגיטל :
שבד״כ הם מעמיסים הרבה לקוחות על קמפיינר שלא באמת מספיק להגיע לכולם, יש עלות חודשית שתצטרכו לשלם בלי שהם יתחייבו לתוצאות כלשהן.
מהן הפלטפורמות המרכזיות לשיווק דיגיטלי לעסקים?
גוגל
עם למעלה מ 40 מיליון חיפושים ביום ברמה העולמית אין ספק שגוגל הוא הכח המרכזי בכל מה שקשור לשיווק בדיגיטל. כדי להביא לקוחות מגוגל אתם יכולים לעשות פרסום ממומן, כלומר לקנות תנועה בכסף, או לעשות קידום אורגני ולקדם את האתר שלכם באמצעות כתבות תוכן וקישורים נכנסים לביטויים שקשורים לעסק שלכם.
פרסום ממומן כמובן הרבה יותר מהיר ואת התוצאות תוכלו לראות תוך זמן קצר. לעומת זאת קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח שאם נעשה בצורה נכונה ובהתמדה יכול להביא תוצאות מדהימות.
פייסבוק
הרשת החברתית מס׳ 1. בניגוד לגוגל שם הדברים מתבססים על חיפוש, בפייסבוק הדברים עובדים בשיטה של דחיפה. בזמן שהגולש גולל ונחשף לתוכן יופיעו לו גם בפרסומות או תוכן אורגני אחר שתרצו לקדם. כמובן שגם כאן, פרסום ממומן יצור חשיפה רחבה וישיג תוצאות מהירות בעוד שהעלאת תוכן אורגני הוא תהליך ארוך טווח.
אינסטגרם
חברת בת של פייסבוק. רשת חברתית לקהל צעיר יותר בד״כ בגילאי 18-30. הפלטפורמה מתבססת יותר על תמונות וסרטונים ופחות על טקסט. עסקים בתחומי הבריאות והיופי יכולים להשיג שם תוצאות מדהימות בעלויות נמוכות.
יוטיוב
רשת הסרטונים הגדולה בעולם. אתם יכולים לפתוח ערוץ משלכם ולהעלות סרטונים שקשורים לעסק שלכם. בנוסף תוכלו ליצור סרטונים ולקדם אותם בתשלום כך שאנשים יתקלו בהם לפני שהם צופים בסרטון.
טיקטוק
הרשת שסחפה את העולם בשנה האחרונה ופונה בעיקר לקהל צעיר בגילאי 15-20. התוכן בטיקטוק מתבסס על סרטונים קצרים של כ – 30 שניות שמשלבים רעיונות יצירתיים.
לינקדין
רשת חברתית שמתאימה יותר לאנשי עסקים. ניתן לראות סוג של קו״ח של אותו אדם ולהתרשם אם זה מישהו שתרצו ליצור איתו קשר.
האם אתם צריכים שיווק דיגיטלי לעסק?
מבחינתי התשובה ברורה, אין עסק שלא צריך שיווק בדיגיטל. כל עוד העסק רוצה לצמוח וחושב לטווח הארוך הדרך הכי טובה שיש להביא לקוחות, לבנות את המותג שלך ובסופו של דבר לגרום לאנשים לשלם לך יותר היא באמצעות שיווק בדיגיטל.
המטרה המרכזית של שיווק בדיגיטל היא ליצור החזר השקעה חיובי מהקמפיין שלכם. כלומר על כל שקל שאם משקיעים אתה רוצים לייצר החזר של פי 3 לפחות.
הדבר הראשון שאתם צריכים להחליט מהי עלות רכישת הלקוח שתוכלו לעמוד בה. ברגע שתתחילו לפרסם תגלו שיש ערוצים רווחיים יותר ופחות. אתם רוצים בסופו של דבר להשיג כמה שיותר לקוחות בכמה שפחות כסף.
דרוש תהליך למידה ושיפור גם ברמת השיווק וגם ברמת המכירות עד שבונים סיסטם שעובד כמו מכונה אבל ברגע שיש לכם את זה אתם על דרך המלך להשיג את המטרות שלכם.